Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1595 ggr
00eme05
11/28/14, 4:28 PM

Rita Hår

Någon som kan rita hår bra som har några förslag? Helst med blyerts eller färgpennor. Önskar jag kunnde göra lite mer glansiga hår och så det ser fint ut, är öppen för alla olika slags hårstilar man kan rita så jag är inte ute efter något speciellt :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Cahira
11/28/14, 7:56 PM
#1

Youtube har massor om du söker på "How to draw hair" :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mli.H
11/30/14, 6:05 PM
#2

Detta söker jag också, framför allt päls. Jag förstår verkligen inte hur man får till det utan att det ser stökigt ut

Lizette´s
2/21/15, 2:36 PM
#3

Jag brukar arbeta jättemycket med skuggor och ljus. Viktigt att se till så att det "faller" verklighetstroget. Brukar använda blyerts med olika sorters svärta och lägga en ganska mörk grund av alla hårstrån. Det är då jag brukar teckna "fallet" och formen på håret. Var noga med varje hårstrå (jättejobbigt men värt i slutändan) När man gjort det är det så mycket lättare att veta var man ska ljusa upp med hjälp av t.ex. en vitare penna eller ett suddgummi. Jag brukar använda mig av suddgummit och "dra" lätt över de hårstråna jag vill ska få ett ljusare intryck tills det blir ett större parti av ljus. (glans) Tänk på att ritar du t.ex. blondiner så kan i princip hela håret vara mer eller mindre "suddat" för att få sitt ljusa intryck.

Ingen aning om jag gör "rätt" och det finns säkert någon som har en bättre teknik men håret får ett fint fall, lyster och ser "mjukare" ut. 

Vet också att tråden är lite äldre, men varför inte? :)

Make your dreams come true

Upp till toppen
Annons: