Annons:
Etikettteckna-tecknat
Läst 1869 ggr
molam
2015-04-28 20:55

Hjälp please!! v-v

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har kört fast, har i en timma försökt att få till ETT ENDA öra på en Neko, men jag får inte till det, vilket gör mig oerhört frustrerad! Så snälla hjälp mig, själv bilden Rita att gör om gör rätt!! Snällla Hjälp mig med min bild jag håller på att få spunk xDDD Vilket öra är fel? det bortersta? (som jag tror) det närmsta? eller kanske båda?

Ps är inte Världens bästa tecknare SPECIELLT inte på datan, men en bild kommer här.

(Ska även rita dit en kropp därav allt tomrum! Och ska Sudda ut håret när öronen är klara!)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[MikeW]
2015-04-28 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är ingen mästare på katter alls så någon får gärna hoppa in och säga vad dom kan.. Men så här gör jag det: 

(som sagt, jag kan inte katter så bra så detta kanske inte borde lyssnas på så mycket xp)

Nelley
2015-04-28 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag försökte lite… som aldrig ritat digitalt. Och som detta dessutom var gjort i paint.😃Tror örat till vänster var lite för långt ner, speciellt nedersta delen av den. Men "gissar" bara.😉

molam
2015-04-29 07:55
#3

Alright! Thank you! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cahira
2015-05-01 08:03
#4

Istället för att sudda ut håret när öronen är klara, kom ihåg att öronen täcks av håret delvis. Kolla lejonbilder till exempel hur öron och hår blir ihop. :) Jämför lejonhonor med lejonhanar så ser du skillnaden bäst "utan" och "med" hårsvallet. :)

Om jag förstår rätt så försöker du göra så det vänstra örat (vår sida sett) lyssnar bakåt?

Jag har märkt ett problem jag haft med kattöron är att jag av någon anledning inte tänkte på att örats fästen vid framåt flyttar sig inte när de spänner bak öronen, utan örat snarare viks dubbel när de lyssnar bakåt. Hittar inte bra referensbilder men denna visar vikningen lite iallafall. http://www.foxnomad.com/wp-content/uploads/2010/05/cat-listening.jpg

Du kan kolla kattfilmer på youtube för att se hur öronen rör sig, pausa och öva. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

molam
2015-05-01 17:24
#5

Jag tänkte för på örats fäste, men Sen sket jag i det, för det såg så fel ut :o Så då fick öronen "Sitta fel" istället ^^ För det såg bättre ut :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: