Annons:
Etikettannonser
Läst 2017 ggr
[Tilde]
2015-05-03 23:40

(K) Hundporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag känner att jag inte kan måla eller rita av min fina Simba själv - det blir inte rätt helt enkelt… så jag tänkte att någon som inte känner honom kunde göra ett försök, självklart mot betalning. 🙂

Jag är nog mest intresserad av ett porträtt ritat med pennor i gråskala (i stil med denna bild kanske), men skulle möjligtvis också vara intresserad av en målning i färg beroende på vilken bild som blir avmålad. :) 

Jag vill gärna ha porträttet på A3 eller A2. Vet inte riktigt hur man fixar leverans dock, men det löser sig nog, haha.

Bilden ska vara realistisk, alltså ingen cartoon-stil (såvida du inte är extremt bra på det, hihi). Dock är olika skissiga stilar välkomna - skicka gärna exempel på vad du tidigare har gjort! 😃 Priset hade jag tänkt beror på material och storlek på teckningen, men nämn gärna vad du skulle ta för ett sådant projekt så jag vet.

Edit: Några av bilderna blev kapade - högerklicka och öppna i ny flik :)


Tråden är från 2015 och antagligen gäller detta fortfarande inte. Vill trådstartaren fortfarande ha porträtt av sin hund får denne gärna skapa en ny tråd 🙂
//admin

  • Redigerat 2022-05-26 11:20 av [Tismon]
Annons:
Zabbio
2015-05-04 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gör djurporträtt i A3, kostar 1500kr.
Kan göra i torrpastell på enfärgad bakgrund 50x70cm för 2500kr inkl frakt och mycket enkel ram.

Exempel finns på denna gruppen: https://www.facebook.com/groups/507264659379881/
Exempel på torrpastell, dock häst

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Tilde]
2015-05-04 10:26
#2

#1 Tack för erbjudandet :) Ska kika in på din Facebooksida!

Annika F
2015-05-05 09:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Hej Tilde.

Jag ritar lite för skoj skull och har ritat mina och mina vänners hundar. Försökte skicka med bild, men lyckades nog inte ladda upp dem. Har aldrig tagit betalt eftersom jag nog har lite dåligt självförtroende. Vill rita för att jag tycker att det är roligt.

Zabbio
2015-05-05 10:18
#4

#3 Du borde ta betalt :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
2015-05-05 10:19
#5

#2 Gör så :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Tilde]
2015-05-05 11:01
#6

#3 Ja jag skulle gärna betala något eftersom jag vet att det tar tid att rita och eventuella material kan kosta. 🙂

Annons:
vevve89
2015-05-07 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En bild på några vovvar jag gjort. Heter Artbyvevve på insta om du skulle vilja kolla. Tar beställningar på djurporträtt :-)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: