Annons:
Etikettteckna-djur
Läst 1334 ggr
lollynonna
2015-05-05 17:20

Tips och hjälp med att rita

Hej! Jag gillar att rita men är så dålig på det. Jag vill utvecklas och bli bättre! Har ni några tips? Jag gillar att rita ögon och djur. Om man vill få till ett realistiskt öga,hur ska man göra? Alla små mönster i ögat. Alla skuggor,speglingar,ljus, vatten osv. Kan nån lägga upp lite steg för steg tex? 

Och djur,hur får man till pälsen rätt? Utan att den blir för mörk? Anatomin? Hur mycket ögat står ut? Om man kollar på en bild ser det ändå bara konstigt ut sen då man ritar det.

Jag ritar för hand,med blyerts. Ibland med färgpennor med,och promarkers. Och en till fråga,hur får man till mjuk och bra skuggövergång med promarkers?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Zolah
2015-05-05 17:55
#1

Bästa tipset jag kan ge dig är att kolla på olika tutorials/how to saker på nätet, finns både filmer och bild serier. Bara kika på youtube eller deviantart.

Promarkers så lär man behöva en blandpenna om jag minns rätt, det är en färglös penna som mjukar upp

Odd
2015-05-07 18:07
#2

Jag skulle kunna försöka ge dig en lite djupare förklaring och en steg för steg genomgång av saker att tänka på när man tecknar ögon och päls. Det är lite svårt att bara peka ut och säga "så här gör man", men det du frågar om involverar tekniker som man borde tänka på oavsett vilket motiv man avbildar, så det är bra saker att börja med 👍

Oftast när någonting ser fel ut är det för att man inte riktigt har förstått vad det är man tecknat av, bara ritat det man tror man ser utan att tänka på formen och funktionen. Det är därför det är bra att t.ex studera lite muskel/skelett Anatomi, för att lära sig hur leder fungerar och var muskler och skelett oftast buktar ut på kroppen. Ett öga t.ex består av mycket mer än bara en boll och ett ögonlock, det är skallens struktur och musklerna runt ögat som bestämmer formen och placeringen.

Har du några exempel på saker du tecknat tidigare så man kan se vad du redan kan? 🙂

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

lollynonna
2015-05-07 18:17
#3

#1 Det ska jag göra,tack! 

#2 Tack för att du sa det! Det tänkte jag inte på. Ja, jag kan leta fram lite bilder:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: