Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 3223 ggr
Mli.H
5/7/15, 9:28 PM

Uggla (M)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritade lite idag :) Kritik?

(Vill ni se hur jag gjorde från sketch ta en titt på www.mli.mobi)

Annons:
*~HamsterHamster~*
5/8/15, 3:17 PM
#1

Superfin, har inte mycket kritik nu haha =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Katniss
5/8/15, 6:51 PM
#2

Jättefin, du har verkligen lyckats med formen. Men lite skuggning kanske?

R.I.P. Anton 💔

Crazy_petartist
5/8/15, 7:42 PM
#3

Superfin! Älskar hur du gjort ögonen och fjäderdräkten :) Kanske den skulle bli ännu finare med mer skuggning och kanske en passande bakgrund?

~I'm not crazy, my reality is just different from yours~

https://www.instagram.com/crazy_petartist/

[EllenAlicia]
5/8/15, 9:12 PM
#4

håller med med #2 :)

Odd
5/8/15, 11:41 PM
#5

Tycker du har lyckats jättebra, jag gillar tekniken du har använt dig av och tror att om du skulle skugga den på traditionellt vis skulle detaljerna försvinna in i det gråa.

Det jag saknar litegrann är kontrasten, det mörka skulle gärna kunna vara helt svart (ögonen, spetsen på näbben, de mörkaste detaljerna i fjäderdräkten) för att få fram alla de gråa nyanserna och få det vita i fjädrarna runt ögonen och på bröstet att sticka ut mer.

Ögonen är jättefina och du har följt riktningen på fjädrarna riktigt bra, så man får känslan av Textur och "fluff" i bilden 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Mli.H
5/9/15, 1:13 PM
#6

Ja, jag är lite feg när det gäller att ta i för jag är rädd att allt ska smeta ut sig :P

Annons:
Odd
5/9/15, 3:18 PM
#7

#6 Jag har samma problem😃 Sitter alltid och pillar med en 5H penna när jag borde använda B 🤐

Det jag kan rekommendera är att rita några bilder med en bläckpenna eller tusch, antingen endast det eller kombinerat med en blyertspenna, bara för att tvinga sig själv fylla i de där riktigt mörka partierna ordentligt. Det brukar oftast hjälpa mig få en bättre förståelse för kontrasten i motivet och mer mod att använda svart i andra teckningar 🙂

Har du Photoshop? Då kan du testa att leka lite med kontrasten i ett levels lager för att se hur det kan se ut om du lägger en djupare färg.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[[dvärgkaniner]]
5/16/15, 7:59 PM
#8

Superfin!

Upp till toppen
Annons: