Annons:
Etikettallmänt
Läst 632 ggr
Ahees1
2015-06-19 15:31

När motivationen håller på att försvinna/försvunni

Hej, Har tecknat ganska konstant i ca 2 månader men nu har motivivationen försvunnit. Vaf gör ni när den håller på att försvinna/ har försvunnit? Fortsätter ni ändå eller slutar ni ett tag? har ni tips? tecknar människor förövrigt.

Annons:
jossan...
2015-06-19 23:29
#1

Jag kollar på videos typ speed drawing/ painting och sådant av folk som är bra mycket bättre än jag, det får mig att vilja bli bättre/blir peppad och vill testa mer och nya tekniker!

Gud vad bra jag stavar…

[MARWAKE]
2015-06-20 15:40
#2

#1 Det gör jag också! Brukar gå in på deviantart annats :3 Man kan ta pauser ibland, jag hade en paus från tecknandet i ett år och sen så häll jag igång i nån månad sen tog jag en paus nån månad. Du kommer ju inte sluta teckna för alltid ;) Ta en paus ett tag så kommer säkert motivationen tillbaka efter några veckor ;) Det gör den för mig iallafall :D

Hell
2015-06-21 15:46
#3

Jag brukar känna efter vad tröttheten beror på. Är det själva tecknandet jag är trött på eller är det så att jag helt enkelt inte har speciellt mycket energi i övrigt? Är det tecknandet brukar jag se över om jag kan testa något nytt, eller om det finns något som får det att bli mer spännande - hitta på historier kring det jag ritar, testa ett nytt medium, teckna till musik tex. Är jag inte sugen på det tar jag en paus. :P

Är det att jag saknar energi i övrigt tar jag en paus helt. Orkar jag inte med resten vill jag inte dra ned tecknandet med.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[EllenAlicia]
2015-06-21 16:06
#4

kolla igenom mina skisser och ser pom jag hade nån bra ide, kollar igenom art books jag har köpt, försöker nya saker eller så tar jag en paus :) men inte mer än 2 dagar.

n00bArtWork
2015-06-25 17:32
#5

Jag lägger ned när motivationen och inspirationen ej är på topp och köper någon bok om att tex teckna zombies (köpte igår) och gör lite andra grejer dom

n00bArtWork
2015-06-25 17:35
#6

….. ja mobilen gör som han själv vill tydligen… Jag fixar med andra projekt eftersom jag är lite allt i allo konstnär så gör lite Photoshop grejer som inte är att rita/skissa på frihand, gör någon tavla med mixed media eller går helt utanför området och typ virkar en filt medan jag ser på något kreativt bara jag gör något men ändå tar ett break. Att gå helt utanför mitt område kan ibland hjälpa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: