Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1557 ggr
Tipsi3
2015-07-21 11:44

Vilka pennor?

Hej! Jag ritar mycket och har hittills använt mig av mest ProMarkers och mina Derwent Coloursoft pennor. Dock har jag nu börjat använda bara Coloursoft pennorna mer och mer, men jag har bara 12 st av dom så det blir ganska begränsat :/ Jag tänkte nu köpa mer färgpennor, men är inte så insatt i de olika pennorna som finns att köpa x) Så jag tänkte att ni på teckning är ju kunniga, det vore jättesnällt om ni kunde hjälpa mig! :) Vilka pennor rekommenderar ni och var hittar jag dom? :D Tack på förhand! Tindra

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Anne.K
2015-07-21 11:45
#1

Är också nyfiken :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Katniss
2015-07-21 11:53
#2

Prismacolour tror jag det heter, de ska vara bra :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
2015-07-21 11:54
#3

# 2 Dock ganska dyra, vill jag minnas.

R.I.P. Anton 💔

CamillaS
2015-07-21 12:12
#4

Prismacolor är bra, men en nackdel är att dom går av väldigt lätt när man vässar dom.
Annars använder många också Faber castell polychromos. Jag har både prismacolor och faber castell. Båda märkena är bra på sitt sätt och dom går även att kombinera med varandra.
Sedan finns även märket Derwent. Personligen har jag ingen erfarenhet av dom pennorna själv, men har vel hört att dom är ok. 🙂

Tipsi3
2015-07-21 12:20
#5

#2 Ska kolla upp dom! :D #4 Ska kolla upp :) Derwent är de jag använder, bra pennor men jag vill prova lite nytt! :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

CamillaS
2015-07-21 12:41
#6

Finns också luminance pennor men dom är verkligen jättedyra! Men bra pennor. :)

Annons:
[AnimalLover1]
2015-07-21 15:02
#7

Staedtler karat akvarellpennor är jättebra tycker jag :) har dock inga egna, själv använder jag Derwents akvarellpennor samt några från Faber castel.

Upp till toppen
Annons: