Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 3321 ggr
ShegoFan12
7/29/15, 7:47 PM

Vad tycker ni om denna teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna teckning på artisten Magnus Carlsson tog ca 6 timmar att göra och jag undrar vad tycks? Bra,dålig?

Annons:
ShegoFan12
7/29/15, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är bilden jag tecknade av

ShegoFan12
7/29/15, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

nu kom teckningen åt rätt håll

The Fame
7/29/15, 8:08 PM
#3

Jag såg direkt att det var han, så du har lyckats få den lik. :) Du skulle kunna jobba lite mer på skuggor och högdagrar så att det blir mer djup i bilden.

n00bArtWork
7/29/15, 8:36 PM
#4

Jag skulle nog jobba lite mer med proportioner, om du googlar lite på hur man bygger upp ett ansikte enligt rit teknik så finns det rätt bra stöd man kan använda sig av (som jag själv använt mig av när jag ritat av människor).

[MikeW]
7/29/15, 11:59 PM
#5

Jag gillar den! ser att du är rätt så noga med detaljer vilket är bra! :) Som #1 och #2 säger så lite mer skuggor så det blir mer djup och kolla upp lite på internet om proportioner :)

Sen kan jag säga att om man vill teckna realistiskt så ska man inte använda sig av linjer. I verkligheten har vi inga linjer runt saker, allt är bara färger, kan vara något att tänka på ^^ 

Men tyckte din teckning blev väldigt bra! man ser vem det ska föreställa:)

ShegoFan12
7/30/15, 12:06 AM
#6

såg nu att proportionerna stämmer inte riktigt, om man ser på bilden som jag ritade av.. näsan ska vara lite högre upp och munnen skulle behövas ändras lite.. plus har lite problem med att rita ögon, ritar sällan människor

Annons:
n00bArtWork
7/30/15, 12:54 AM
#7

Träna på bara ögon en sväng, fick tyvärr rita ögon jätte länge och har fortfarande svårt att få dem jämna :/

[MikeW]
7/30/15, 10:27 PM
#8

Ja människor är inte så lätta att teckna. Det är svårt men det är bara att öva, öva, öva! :)

ShegoFan12
7/31/15, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Prövade att rita ett öga! Typ första gången jag ritar ett öga. Vad tycks?? La till lite skuggor också

lollynonna
8/2/15, 9:35 AM
#10

#9 Ögonfransarna är inte lika långa överallt. Och ögonbrynet Är inte så smalt hela vägen, och sitter högre upp. Samt att den där saken längst in i ögat är inte riktigt så stor,prova ge den mer skugga och ljus!
Annars var den jättefin!🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[MikeW]
8/2/15, 8:00 PM
#11

Kan rekommendera att du kollar på google på hur ögon ser ut och försöker måla av! :)
Denna är rätt så bra. Försök verkligen studera ögat, hur den är uppbyggt osv. Kolla gärna på youtube klipp hur man gör! Det tar tid men det är värt det i slutändan! :)

n00bArtWork
8/3/15, 7:59 AM
#12

http://www.youtube.com/watch?v=oJ9L5iYKyMg

Denna är bra för att se hur man ska tänka för att börja träna på att rita ett öga framifrån.

ShegoFan12
8/3/15, 9:13 PM
#13

#12 håller på att rita ett öga enligt videon, får se hur det kommer se ut i slutet..

Annons:
ShegoFan12
8/21/15, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Försökte rita ett öga enligt Youtube-videon och det gick sådär!!

n00bArtWork
8/27/15, 1:40 PM
#15

Tyvärr handlar teckning om att träna träna.. Jag är låååångt ifrån bra (höga krav på mig själv) och hade lugnt velat haft många på detta forums talang. Men man måste börja någonstans.

luckydragonriderkin
8/27/15, 2:58 PM
#16

Jag skulle tipsa om hjälpstreck! 

cirklar, kryss och streck. :-)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

IceTee
9/7/15, 10:34 AM
#17

Du har fått väldigt många bra tips, men ett tips till är att förläggningen är väldigt "streckig". Försök få till den jämt istället. Ett bra tips är att inte dra pennan fram och tillbaka utan snarare tycka väldigt lätt och göra små, små cirklar

Medarbetare på Skor iFokus

jossan...
9/13/15, 5:16 PM
#18

jag förstår inte att folk tycker att det är något negativt att teckning handlar om att träna, hur roligt skulle det vara om man inte kunde bli bättre lixom?

Gud vad bra jag stavar…

lilleman99
9/13/15, 9:10 PM
#19

Få ögon jämna…. men ögon är aldrig jämna helt och hållet.

Se i spegeln att dina ögon är olika. Och på fotografier av människor - deras ögon är aldrig parallella, har lite olika form och storlek.

Det kan du se om du håller för ena ögat och ser på det andra i spegeln. Sedan byter du. Ser du? Ögonen kan till och med ha olika uttryck.

Gör samma sak med ansiktsfoton av kändisar. En helt ny värld öppnar sig: man ser att ett öga uttrycker en helt annan känsla än det andra. Ett öga kan uttrycka inåt- vändhet, det andra kan nyfiket speja på världen.

Jag tycker att du tecknar som i skolan. Det blir platt. För att få mer liv bör du försöka få in en 3-dimensionell effekt med skuggor och dagrar.  Jag har ofta också ritat platt. Tycker, med tanke på hur lätt det är att lära sig tekniker, att det ej är så avancerat att teckna "svårt" som dom flesta tror. Med tanke på detta måste jag säga att vi hade eländiga teckningslärare i skolan. Man fick inte rita av - det var förbjudet - man skulle rita själv … och resultatet blev därefter. 

Men jag säger: Rita av allt du kan. Det är en träningsprocess. Nu kan du börja att t ex teckna av ögon. Hur de är olika och uttrycker olika. Det blir levande. Sen kan du börja teckna på känn - efter att du tränat. Teckna ögon, djur, växtlighet, moln, vatten, go for it!

Upp till toppen
Annons: