Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 2914 ggr
Kadoor
8/10/15, 11:19 PM

Promarkers- Highlight penna?

Hej på er!

Jag har precis börjat måla med promarkers(och jag älskar dem redan!). Har inte målat så mycket med dem ännu utan har mest suttit och kluddat lite för att få in tekniken lite. En sak jag undrar är vad man kan använda för att highlighta, till exempel blänk i ögon eller så. Jag har för mig att någon har nämnt någon penna man kan använda, vad heter den & vart finns den om det nu finns? ^^ 
 Och vilka nyanser eller kit är "bra att ha" färger? Förstår ju att det gäller att köpa då och då, men tänker nu i början som bas, sådana färger man alltid har användning för. Jag fick regnbågsfärger(rosa istället för lila dock), ett kit med 5 eller 6 st och även några i samma färger men en annan nyans i julklapp. Så en del färgglada har jag ju. ^^
Ha en bra fortsatt kväll!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
AdamAbrahamsson
8/11/15, 10:27 AM
#1

Hallå där! Jag har själv använt mig av Promarkers, har dock ingen koll på om det finns en speciell penna för att göra highlights… Jag har en vit gelpenna? som jag kan köpt för syftet och den har om jag inte tar fel fungerat någorlunda, fast du, har du testat använda en promarker blender? Den kommer kanske fungera som du vill Men ge ganska fula resultat. Pröva på något papper innan du går på något ordentligt arbete! Bra kan det vara att ha tjockt papper, eller papper som är gjorda för att klara av Promarkers.

AdamAbrahamsson
8/11/15, 10:29 AM
#2

Det kan gälla att du lägger det på de platser du vill ha färgen och i lager från ljusaste till mörkaste! Lycka till!

Bello_O
8/11/15, 12:53 PM
#3

 Jag  har en vanlig vit gelpenna köpt på Akademibokhandeln. Har hört om många som har en sk Posca Pen. Den ska tydligen gå att använda ovanpå andra pennor men då vet jag inte vilken sort de har. Tror det kan vara värt all kolla upp.:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Gerbilles
8/11/15, 6:13 PM
#4

Jag har en vit posca marker, älskar den! Täcker både mörka och ljusa färger väldigt bra:)

The Fame
8/11/15, 6:46 PM
#5

Jag använder vit gouache, funkar bra. :) Men jag tror poscapennan funkar bättre på markers. Jag föredrar dock att lämna omålade fält som highlights när jag använder markers.

AdamAbrahamsson
8/12/15, 10:05 AM
#6

Ingen som vet om det finns någon penna eller så som man kan använda för att gradvis göra färgen ljusare. Kollade upp posca marker men den lägger färgen opakt vit, eller?

Annons:
lollynonna
8/12/15, 12:48 PM
#7

#6 Gradvis kan du väl göra med blending pennan som följer med?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

AdamAbrahamsson
8/12/15, 3:49 PM
#8

Det kan stämma, den ger kanske dock en ytterlinje vid de platser du dragit blendern av samlad färg.

Kadoor
8/12/15, 6:13 PM
#9

Tack så mycket för alla tips! Jag ska kika & se vad jag kan hitta. :)

#5 Är det en typ utav färg eller en penna? Jag försökte googla men jag blev bara förvirrad haha :P

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

The Fame
8/13/15, 10:06 AM
#10

#9 Gouache är en täckande vattenfärg. Det är inte en penna. :)

Upp till toppen
Annons: