Annons:
Etikettallmänt
Läst 699 ggr
[AnimalLover1]
2015-08-27 18:42

Ideér till skoluppgift

Vet inte om man får be om hjälp såhär till skoluppgift, men frågar ändå. Imorgon har vi bild och vi har fått i uppgift att rita ett rum, men saken är den att jag inte vet vad för rum. Vi började förra veckan och vi har två gånger till på oss, förra fredagen satt jag i 1 och en halv timme och bara tänkte. Så har lite panik nu, skulle någon vilja ge mig tips på rum som man kan rita? Skulle bli så tacksam :) Just nu har jag själv några förslag men är tveksam; tandläkarmottagning, fängelse, inuti en pyramid. Men alla verkar så himla tråkiga.

Annons:
[MikeW]
2015-08-28 01:22
#1

Gör det intressant och rita din personlighet i rummet. Om läraren bara sa "rita ett rum" så kan du tolka det hur du vill, det behöver inte vara ett rum med möbler eller något sådant typiskt. Ge verket en mening, för det är det konstnärer letar efter. Din lärare skulle nog uppskatta om du gjorde så att verket var på något sätt speciellt, att det inte är något rum fyllt med möbler och typiska tråkiga saker.

Ge det en känsla, fyll ett rum med färg eller saker som speglar fram dig. Tänk annorlunda. :) Lycka till! :)

[AnimalLover1]
2015-08-28 07:13
#2

Tack så mycket, jag ska tänka på det! :)

[MikeW]
2015-08-28 12:30
#3

Inga problem! :)

Upp till toppen
Annons: