Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 2033 ggr
Usagi_
2015-10-02 16:15

(M) Blå ros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle bli glad för lite kritik på den här teckningen. Testade mina nya färgpennor för första gången :P Vad kan jag förbättra? :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
jultor
2015-10-02 18:26
#1

Jättesnygg!  :D 

Det du skulle kunna göra för att förbättra själva rosen (blå bladen) är att lägga till mera olika nyanser av blå skugga som du gjort, fast mer då. :) 

Stjälken kan du också lägga till mer runt om den så den ser mer rundad ut. :D 

Det är vad jag tycker, men grymt snyggt!! :D

Usagi_
2015-10-02 18:59
#2

Tack! Det ska jag göra, är nämligen så att jag är väldigt svag för att måla hårt haha :) All kritik uppskattas!

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Vattenkrukan
2015-10-13 21:02
#3

Tekniskt sett är det perfekt (också i övrigt). Med det menar jag att man ser att du har förstått och kan tekniken att teckna en ros. Vill du göra den ännu mer verklighetstrogen kan du (som personen ovan nämnde) göra stjälken rundare genom skuggning och olika nyanser, desamma gäller bladen. Kanske skulle du också kunna göra en fin bakgrund till? För att ge ett djup och känsla i bilden.  Jag tycker den är otroligt fin! Du är duktig! (:

Usagi_
2015-10-13 21:16
#4

Tack för kritiken! Ska fixa lite och försöka få stjälken och bladen att se mer realistisk ut när jag hinner :) Ja, tycker att det ser ganska tråkigt ut med vit bakgrund, så kan testa mig fram lite och lägga till lite färggladare bakgrund. Och tack så mycket :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

peterde
2015-10-28 22:09
#5

Jag tycker den var fin. Men tycker du kunde satsa på att få till kontrasten lite mer kanske. (Som dom ovan har nämnt) samt försöka jämna till färgerna lite mer med mjukare övergångar. Sen pratar ni om bakgrund. Det kan vara svårt, kan lätt se rörigt ut. Men lycka till

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Usagi_
2015-10-29 10:45
#6

#5 Tack för ditt svar! Kan testa att ändra den, har faktiskt inte fortsatt så mycket på den eftersom jag nu i efterhand tycker att den blev väldigt falsk och stor, hehe. Men kan försöka få till kontrasten mer :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: