Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 3184 ggr
darkness
2016-01-09 03:06

Målargrejer till anime/manga

Hej! Hej hitta denna sida efter att jag varit inne på iFokus.Japan och lagt in inlägget i manga/anime -.- (bra att jag kollar ordentligt xD) Så jag har bara kopierat texten rakt över. Har ni några tips på bra målarpennor för just anime/manga? De färgpennor som jag har nu funkar inte så bra när det kommer till hudtoner,skuggning m.m De är köpta på panduro Vad tycker ni är bäst? Tusch, blyerts, bläck? Vet ni några bra sidor för just dessa saker och andra skiss/måla-tillbehör? Bomba gärna med länkar eller tips

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Annons:
17453daystoheaven
2016-01-09 03:20
#1

Vissa använder markers, (copic, promarkers etc), kanske något? Jag själv använder endast blyerts.

 
/ ^\ Q /^ \

darkness
2016-01-09 05:32
#2

Vet du hur promakers är? Måste det vara något spec. Papper så det inte blöder ut eller gör pappret blött? Typ som när man ritar med billiga tuschpennor och färgen äter sig igenom papperet x<

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

[ElinTjej]
2016-01-09 05:50
#3

Det är sprit(?) pennor, vilket betyder att det kommer gå igenom papperet, ja. Men om man investerar lite tjockare papper så bör de stanna på en sida av papperet. De blöder ut litegrann om man trycker hårdare än vad man borde, vilket jag tycker är en självklarhet egentligen.. Det jag gillar med dem är att man kan blanda färger, och även måla över en aning för att få en ljusare färg om man skulle råka göra fel. Papperet blir inte blött, då färgen torkar relativt snabbt. Om man dock börjar med fler lager färg på samma gång kan papperet bli lite fuktigt.

darkness
2016-01-09 06:04
#4

Okej, vet du var man kan få tag på dessa (bra kvalité, bra pris) :) Tack så jättemycket för svaren :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

VildaVittra
2016-01-09 08:22
#5

Gouache är annars en täckande vattenfärg som lämpar sig bra till seriefigurer. Ett exempel på hur färgen ser ut: https://www.etsy.com/listing/225948031/snufkin-original-gouache-a5-moomin-serie Annars är oljepastellkritor väldigt bra. 

Jag handlar antingen på Clas Ohlson eller på Kreatima. 

http://www.clasohlson.com/se/b/Hem/Konstn%C3%A4r
http://www.kreatima.se/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

17453daystoheaven
2016-01-09 10:11
#6

#2 Det speciella är väl att man kan göra mycket mer med dom än med vanliga tuschpennor, färgen jämnar ut sig mer, blir inga linjer i ifyllning osv. o jo, det kan blöda igenom om man använder vanlig A4-papper eller skisspapper, med det finns speciella papper gjorda för just dessa pennor. (Annars är jag säker på att rätt tjocklek på vilket papper som helst också skulle funka) :)

 
/ ^\ Q /^ \

Annons:
darkness
2016-01-09 22:44
#7

#5 tack! Jag ska kolla upp dem på Claes Ohlson :) #6 det låter bra :) får kanske kolla på lite tjockare papper då ^^ Tack för alla svar 😄

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Hell
2016-01-09 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 köp riktigt markerpapper/tuschpapper. Kör inte på tjockare, du slösar onödigt mycket bläck plus att om du har pennor med penselspets (exempelvis copic sketch/ciao) så förstör du spetsen.

I övrigt gillar jag färgpennor, har köpt polychromos från faber castell och är väldigt nöjd med dem. Inte världens bästa exempelbild, men tränar på att färglägga just hudfärg nu så den känns rätt passande ändå. 😎

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

darkness
2016-01-10 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 ja de färgpennor jag har funkar väl sisådär tycker jag, har ju tex inte någon hudfärg som är passande,eller något som jag tycker ger en bra skuggning :p De pennor jag har passar mer till målarböcker tycker jag ^^ Tycker din bild var skitsnygg :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

darkness
2016-01-10 18:41
#10

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

VildaVittra
2016-01-10 19:04
#11

Du länkar till kundvagnen, så den är tom. Länka direkt till produkten istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

darkness
2016-01-10 19:07
#12

Oj då 😁 ska leta fram dem ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

darkness
2016-01-10 19:09
Annons:
skogsmurmeldjur
2016-01-10 19:17
#14

#13 Det kommer nog fungera utmärkt! Om du inte redan har det så kommer du nog även vilja ha någon form av fineliner till linjerna. Sen tycker jag personligen att det är superbra att ha någon vit täckande penna, till exempel en gelpenna eller en poscapenna. Gelpennor kan du hitta lite överallt, som på Åhléns eller akademibokhandeln. Poscapennor finns ofta i butiker där de säljer konstnärsmaterial.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

darkness
2016-01-10 19:51
#15

#14 åh va bra 😀 då ska jag beställa dem 😁 ska även kolla efter fineliner och vit penna :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

darkness
2016-01-16 02:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Nu har jag testkört pennorna lite, och kan säga att det var väldigt svårt xD Skulle verkligen behöva en fineliner! Skissa snabbt ihop några ögon för att testa färgerna Samt en annan för hår m.m den blev jag ju inte direkt nöjd med, men jag behöver ju träna som sagt ^^ Sen hade jag ingen passande hudfärg tyvärr :/ så de får vara vita som spöken :P Ska nog kolla på lite andra markers senare och försöka hitta hudfärgade pennor :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Upp till toppen
Annons: