Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1186 ggr
hyvetytte
1/22/16, 11:33 PM

Kritik och tips (nybörjare)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill jättegärna ha synpunkter och tips på mitt tecknande, vad ska jag öva mer på? Jag känner spontant: hår, detaljer och mjukare skuggning. Min stil är så slarvig 😟 Jag har ritat av en skådis (ser ni vem?) jag är nybörjare typ, ritar någon gång per år och aldrig i långa perioder.

Annons:
Hoseok
1/22/16, 11:44 PM
#1

Du har en jättebra grund och potential till att utvecklas, helt klart! Tusen gånger snyggare än vad jag någonsin kunde gjort själv.

Det jag reagerade på är perspektivet av bilden. Skuggningen ser faktiskt inte helt fel ut, men det är något med bilden som gör att den ser alldeles för 2D ut, om du förstår hur jag menar? Jag vet inte om du målat av en bild och jag vet inte hur originalbilden ser ut, men för mig ser "vinkeln" på halsen och huvudet lite konstigt ut, om du förstår. :)

Hoseok
1/22/16, 11:45 PM
#2

Nu kom jag på vad som "störde mig". Det ser ut som att det är ritat från sidan men samtidigt framifrån. Hoppas som sagt att du förstår hur jag menar :)

17453daystoheaven
1/23/16, 12:03 AM
#3

Halsen sitter nog lite fel, annars mycket fin!

 
/ ^\ Q /^ \

CorneliaAndersson
1/23/16, 12:16 AM
#4

Jag själv är inte alls bra och tycker att du gjort ett toppenjobb!
Däremot hittar jag en sak som du kanske kan tänka på till nästa gång (?)
Och det är att kanske ha en aningen bredare hals. Som går lite mer 'neråt' istället för åt sidan. Du kanske skulle 'korta' ner halsen också, så att den inte blir så himla lång (Kanske räcker med att du gör den lite bredare, så ser den inte så lång ut)

Men som sagt, ett toppenjobb!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

peterde
1/23/16, 12:59 AM
#5