Annons:
Etikettallmänt
Läst 1275 ggr
[HundochKatt]
2016-02-20 11:35

Behöver tips! Ringrostig tecknare....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag går in här och tittar på era fina alster så blir jag sugen på att ta upp tecknandet igen. Jag vet att jag har förmågan, men behöver träna upp mig rejält då jag knappt inte tecknat något på över 30 år!  Jag är verkligen ringrostig… Jag hade 5:or i betyg både i teckning och konst och med det förstår ni att jag är ganska gammal nu. 😎

Jag gjorde ett försök för ett par år sedan, men hade inte tillgång till skissblock och pennor, utan vanligt vitt papper och en blyertspenna. Se bild! Och som vanligt så kastade jag den ofärdiga teckningen, för jag är väldigt självkritisk men hade tagit en mobilbild på den. 🤪 Och sedan dess har jag inte försökt igen…

Det jag skulle vilja ha tips på är vilka pennor jag behöver införskaffa som helst inte kostar skjortan, så här i början. (Fattig sjukpensionär). Men vill ha så mycket att välja på så jag kan träna upp mig igen med skuggning etc.  Löjlig fråga kanske men är man ringrostig så är man….  Har ni några tips på bra men billiga pennor/satser?

Annons:
VildaVittra
2016-02-20 11:39
#1

Clas Ohlson har prisvärda pennor och block. 
http://www.clasohlson.com/se/b/Hem/Konstn%C3%A4r/Skissa-&-rita

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[HundochKatt]
2016-02-20 11:59
#2

Tack för tipset! Har inte ens tänkt på Clas Ohlson har sådant så nu ilar jag och kollar in vad de har.

Hell
2016-02-20 21:15
#3

Om du/nån du känner har vägarna förbi Ullared så brukar Gekås ha löjligt billiga skisspennor som faktiskt är helt okej. Om du bara vill komma igång så är det absolut en bra start, annars har som sagt Claes Ohlsson helt okej grejer. Även tex TGR tycker jag brukar ha mycket roligt målar/tecknarmaterial billigt om du har en sån i närheten av dig.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[HundochKatt]
2016-02-20 21:36
#4

Tyvärr känner jag ingen som ska till Ullared (bor långt ifrån själv). TGR känner jag inte till, så det finns nog inte i närheten av mig. 

Kollat på Clas Ohlson och beställer nog därifrån men har lite beslutsångest på vad jag ska beställa. 🤪

Zabbio
2016-02-20 22:37
#5

Har du en bokaffär i närheten kan du kanske hitta pennor styckvis där :)
Jag gillar mjuka, mörka pennor, så en enkel skala för mig hade varit hb, 3b och 6b. Istället för att köpa en hel ask.

Men claesohlson var ett bra tips.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[HundochKatt]
2016-02-20 22:50
#6

Jodå, bokaffär har vi men svindyrt tyvärr och lite dåligt sortiment tycker jag. 

Hittade Pema och beställde därifrån. Kändes som jag fick liiite mer för pengarna där.

 Ska bli kul att börja teckna igen och hoppas att jag kan träna upp förmågan igen, nu när jag har tiden. Men det tar nog tid att komma dit jag var för sådär 30 år sedan, då jag tecknade nästan jämt.

Annons:
dermot
2016-02-20 23:33
#7

#6 Det sitter nog i märgen ska du se! Så fort du kommer igång så kommer du nog känna igen dig. :) Bor nästan nästintill Pema haha! Om det inte finns flera Pema, men det tror jag inte. 😜 Lycka till!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[HundochKatt]
2016-02-24 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Slänger in en bild på min första och färdiga teckning och nog sitter det lite i benmärgen som du säger #7,  även fast jag nu ser misstagen jag gjort och det går säkert att fila på teckningen lite till.. Men nu låter jag den vara för jag vill börja på något nytt. Vad vet jag inte ännu…. 🤔 Tackar i alla fall för inspirationen på den här sajten!

dermot
2016-02-26 21:46
#9

#8 Jättebra jobbat ju!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Sankar
2016-02-26 22:01
#10

#8 Jättesnyggt! :D Nog syns det allt att du tecknat mycket förut! Häftigt att det fortfarande sitter i efter mer än 30 år, och roligt att du återupptar det! :)

[HundochKatt]
2016-02-26 23:19
#11

#9 och #10. Tack så mycket! Är så himla förvånad själv att det sitter i som det har gjort, nu när jag äntligen satt mig ner och tecknat på allvar och det är himla kul att teckna igen! Visst, det är ju träning som gäller och hitta sina favoritpennor igen osv. Så jag blir säker på vad jag gör/ska göra för nu testar jag mig fram.

Nästa mål är att införskaffa akvarellfärger tänkte jag. Har dock aldrig varit så duktig på att måla något, men heller inte försökt tillräckligt heller därav. Men om jag så småningom börjar måla lite akvareller så kanske jag kan träna upp den biten också. Man blir aldrig för gammal för att lära sig.

Upp till toppen
Annons: