Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1298 ggr
Silversak
3/19/16, 11:20 AM

Bra material, tips!

Hej!

Jag målar väldigt mycket på fritiden, framför allt porträtt.

Hade velat börjat rita lite mer som inte är lika realistiskt som jag gör nu utan mer linjer och simpelt, med någon typ av fine liner-pennor. Tips på några bra svarta sådana?

Sedan undrar jag också om någon har tips på bra tjockare papper att teckna på? Just nu använder jag mig bara av lite tjockare skisspapper, men har sett att många använder något tjockare material som inte riktigt är papper, svårt att förklara haha.. Men kravet är iaf att kolpennor/blyerts ska fastna och se bra ut på det. Så ös gärna på med tips!

Ni får gärna tipsa om andra bra saker att använda vid teckning av typ porträtt t.e.x. sudd osv eller någon typ av highlighter är jag ute efter! :)

Annons:
Zolah
3/19/16, 9:21 PM
#1

staedtlers grejer är som alltid bra, samt om man skulle vilja köra med aquarelle ovanpå så flyter inte allt ut.

det finns ju tjockare papper som är liksom en tunnare kartong? men jag tror inte att just kol skulle vara en hit på den. har ritat den här bilden på just det pappret

http://fav.me/d814zzm

elektrist sudd tycker jag är mest awesome när det kommer till teckning ^^

Silversak
3/20/16, 2:46 PM
#2

Jag har faktiskt kollat lite på staedtlers pennor, har sett många som använder dom!

Ja alltså jag har sett en som målar på typ kartong, fast med kol, så har ingen aning om vad det är för material

Ska kolla in din bild!

Ett elektriskt sudd har jag redan :D Men skulle vilja kunna använda nå mer pennliknande för highlight, vet dock inte vad det skulle kunna vara haha.

Tack för svar!

Zolah
3/20/16, 2:50 PM
#3

#2

kan ju försöka hitta mitt papper så kan du säga om de är samma?

Alltså om jag vill göra typ highlight på bläck - så tar jag typ, vit gel penna. Det kan bli riktigt coolt om man blandar bläck, blyerts och vit gel. Dock verkar det vara lite små jobbigt att hitta den perfekta vita pennan :P

Silversak
3/20/16, 11:05 PM
#4

#3 Åh tack det hade varit hur snällt som helst! :)

Ja men var ju en bra idé. Inte tänkt på det haha. Får införskaffa mig en sådan :D

Är väldigt svårt att hitta perfekta pennor… tyvärr:P

[HundochKatt]
3/21/16, 1:16 PM
#5

Jag är ju inte proffs precis men till sudd använder jag Faber Castell suddgummi (tyvärr vet jag inte vad det stod på den, då en av hundarna fick tag på den. Men den är grön). Faber kastell knådgummi, samt en Faber castell pennsudd, förutom sudd på stiftpennor. Tycker att de här är mycket bra grejer att sudda med och göra highlights utan att använda gelpenna eller liknande.

Silversak
3/21/16, 3:49 PM
#6

#5 knådgummi kanske skulle vara något! Tycker allt blir så trubbigt fort så man får inte riktigt så tunna highlights man vill ha :/

Men ska kika mer på det du nämnde, tack! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: