Annons:
Etikettövrigt
Läst 1436 ggr
Calcifer
2016-04-17 13:21

Whiteboard art

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svårt att veta vart jag skulle lägga bilden, men haha, jag ritade nyss av Itward från spelet Fran Bow lite snabbt på min whiteboard bara för skojs skull och insåg direkt att det är sjukt mycket svårare att teckna på en whiteboard än jag trott. Men roligt för det är så lätt att sudda ut. Någon annan som målar för skojs skull på whiteboard?

Söker inte kritik även om man såklart får säga nåt, då det verkligen inte är nåt projekt, tog nån minut, jag inte kan måla, och inte alls söker någon slags metod för att bli bättre. 


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aleya
2016-04-17 13:40
#1

Fint. :) kan aldrig lyckas med skallar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-04-17 14:06
#2

Tack, jag har börjat rita honom på papper också men där är jag mer noga så tar min tid plus att då ska det bli hela honom, inte bara huvudet lite snabbt ditkladdat. Har fixat några linjer på tavlan men jag älskar att han övervakar mig nu när jag sover. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-04-17 14:14
#3

#2 visa gärna versionen på papper. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2016-04-17 14:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Väääääääääääldigt tidig sketch, bara huvudet klart. Hela Itward ser ut så här!

Vi får se hur lång tid det tar för mig, jag har inga som helst teckningsverktyg egentligen (eller mjo, nu när jag tänker efter kan jag nog ha några bättre pennor någonstans) och jag är inte bra på att rita det vet jag om, men kul är det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2016-04-17 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ingen enorm skillnad, men fixade till lite på vänster sida av hans ansikte på denna nu färdiga bild på whiteboarden. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Odd
2016-04-18 13:32
#6

Härlig bild 😃

Jag tyckte det var jätteroligt att rita på whiteboardtavlorna när jag gick i skolan, har tyvärr ingen själv, brukade sitta inne i bildsalen på rasterna och täcka hela tavlan med någon målning 👍 Min bildlärare älskade det, men hon blev irriterad på de andra eleverna/städarna eftersom de suddade bort de helatiden, fast det störde inte mig för då hade jag ju en anledning att göra något nytt 😃

Det är bra övning också, man lär sig att bli lite modigare med linjer och Kontraster eftersom det inte finns så mycket frihet med nyanser, är lite som att teckna med bläck.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Upp till toppen
Annons: