Annons:
Etikettteckna-tecknat
Läst 1747 ggr
Calcifer
2016-04-17 20:08

Första teckningen på år.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte rita och det skäms jag inte för, jag är bra på andra grejer ändå. Kan ingenting om pennor, block, teknik, hur man bäst får ett visst resultat, skuggning, eller nåt annat. Jag är typ "ja det där är ju en penna, ett papper, och en bild på en häst som är… fin?????" när det gäller teckning. Men jag fick lust idag att rita Itward från mitt absoluta favoritdatorspel Fran Bow och här är resultatet efter några timmars plottrande. 

Söker ingen speciell kritik för bättre kan jag inte bli och har inte intresse för det egentligen heller, men ville dela med mig för jag är ändå stolt över att han inte blev helt misslyckad med tanke på att jag kan misslyckas med streckgubbar. :P

Hans namn är en länk till hur han ser ut i spelet om man är intresserad för övrigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Flöffo
2016-04-17 21:05
#1

Tycker du fick till det väldigt bra! Har du tänkt färglägga den? :)

//Flöffo

kotarou
2016-04-17 21:13
#2

hahaha vad cool, det var ett glatt skelett ^^. Aldrig spelat det spelet, men Itward ser bra ut =)

Calcifer
2016-04-17 21:37
#3

#1 Inte denna versionen, detta är som sagt första teckningen på år, så den hamnade dels "fel" på papperet, jag hade inte alls tänkt att rita mer än huvudet så började i ett hörn av någon dum anledning. Och dels så är den väldigt "rough" liksom, mer som en skiss. Men kommer att återskapa den på en ny sida och vara mer noga och den kommer få färg!

#2 Ja, Itward är sjukt häftig! Först vet man inte om han är snäll eller elak, plus att han är både proper och lite tokig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2016-04-17 21:42
#4

Har redan rättat till några småfel jag själv upptäckte, typ att rocken inte såg riktigt rätt ut på vänster sida med tanke på hur han står och att ena klacken inte är ifylld. xD

Men nu är det för mörkt i min dåligt belysta lägenhet så får vänta till i morgon med att fortsätta. Nästa projekt blir Palontras, en karaktär från samma spel. Får väl visa den när/om den blir klar också. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kotarou
2016-04-18 00:18
#5

Det ser man framemot =). ska bli kul och se fler bilder ^^

Calcifer
2016-04-18 00:23
#6

Just nu sitter jag och svär i photoshop för jag ritar honom där också, för det är lättare att leka lite med hur jag vill ha det sen - det blir inte fult när man "suddar". ;P

Men det är inte lätt med ett skelett alltså.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2016-04-18 02:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Meh, slänger väl in färdiga resultatet av datorlekandet också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kotarou
2016-04-18 17:47
#8

trevlig ^^

Flöffo
2016-04-18 17:54
#9

Väldigt najs!

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: