Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 2114 ggr
Potatisbarn
2016-05-23 12:38

Kritik - Lätt - Mitt första ansikte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är alltså det första ansiktet jag ritat sedan mellanstadiet… Skulle gärna få kritik på det! Har använt blyertspenna

Annons:
Zolah
2016-05-23 13:53
#1

Först - Använd aldrig linjerat papper :)

annars tycker jag det är en bra början :)

tips - börja alltid med huvudformen, för det är alltid knepigast att sätta dit sist. prova också att skugga genom att göra cirklande rörelser med pennan .

[Jennah]
2016-06-24 18:14
#2

Bra jobbat! Jag tror en stompfer skulle kunna göra lite magi, prova och se! Linjerat papper är enbart OK om man ritar på lektionerna ;D

Jorsater
2016-07-01 12:57
#3

En bra grund. Där du format näsformen och munnen bra. Annars så kan du jobba lite mer med proportionerna. Näsan ser lite lång ut jämfört med ögonen och munnen lite kort.

Här är en litet bildspel om ansiktsproportionerna som jag gjort.

Mvh

Esbjörn Jorsäter

portfolie

Lova1998
2016-09-08 17:47
#4

En bra början :) Med en stompf skulle det bli ännu bättre! Försök även att göra lite mer skillnad på skuggningen, lite mörkare där, lite ljusare där osv…

kotarou
2016-10-17 12:47
#5

#1 Så här i början, varför inte använda linjerat papper? är det inte lättare att placera ögon och sånt rätt då? Man kan ju rita linjerna på ett olinjerat papper också. (blev bara lite nyfken på varför inte) 
Men så en åsikt då, jag är tyvärr inte tillräckligt erfaren för att kunna uttrycka mig väl. Tycker det ser bra ut, men det där zig zagiga i ögat, så skulle jag välja täta raka linjer istället, fast det behövs ju inte. Det är bara att nu ser det lite små läskigt ut, åtminstone skugga in det partiet lite mera.

[HundochKatt]
2016-10-17 13:07
#6

Visst kan man använda linjerat papper i början om man vill. Men det förstör helheten på en teckning. 

Vill man använda linjer och rutor, så kan man använda sig av vanligt vitt papper och göra egna linjer och sedan sudda ut vartefter teckningen blir färdig.

Annons:
kotarou
2016-10-17 13:26
#7

ok, tack för det =)

Upp till toppen
Annons: