Annons:
Etikettövrigt
Läst 2032 ggr
[HundochKatt]
8/23/16, 12:29 AM

Derwent Inktense

Är lite nyfiken på mediet inktense och undrar om det är någon/några som har det och använder det?

Vad tycker ni om det? Bra? Dåligt?

Annons:
CeciliaW
8/23/16, 8:11 PM
#1

Har aldrig testat själv men här är en review och tutorial på det :) Kanske till någon hjälp.

[HundochKatt]
8/23/16, 9:18 PM
#2

Tack! Har sett det och därav blev jag mer nyfiken på det och har kollat en hel del på bla you tube, men jag skulle gärna vilja veta om det är någon/några här som har det och få deras meningar om det.  Sådana som kanske inte är proffs… Det är ju inte speciellt billigt så det gäller ju att tänka till innan man köper det så att säga. 

Enda nackdelen jag vet är att det inte är ljusfast, inte alla färger….

CamillaS
8/25/16, 4:17 PM
#3

Tyvärr har jag inte dom, men jag ska köpa dom när jag får pengar. :)

[HundochKatt]
8/25/16, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hittade på Gredelin där de sålde styckvis både pennor och block. Så jag har precis idag fått hem några av varje som jag testar. 9 pennor och 4 block. Blev färre block än tänkt då de hade slut på färger och de byttes ut mot pennor. Jag är sådan som vill ha massor av färger att jobba med. Har ju alla polychromos samt x-antal caran d'ache luminance🤪. Jag känner mig lite begränsad med få färger, men man kan ju blanda lite och få "nya" färger. Enklast verkar vara med block. 

Vet ännu inte vad jag tycker om dem, utan måste testa mera känner jag. Men hitills så känns det helt ok, men skulle nog velat haft mer block. 

Den här gjorde jag idag, när jag fick hem dem, på vanligt papper (ej akvarell) förutom en "kladdfisk" jag gjorde först för att testa färgerna.

[HundochKatt]
9/11/16, 11:36 PM
#5

Jag är så glad! Min älskade särbo bidrog med pengarna till 72 block och 36 pennor, som jag beställt från Amazon UK, vilket var det allra billigaste jag kunde hitta. Nu är det bara att vänta ca en vecka och sedan ska jag leka lite med dem och se vad jag kan åstadkomma. Som alltid med nya medier så behöver man ju träna lite, i synnerhet när man inte är något proffs utan bara en glad amatör. 🤪 Återkommer med en "recension" så småningom om intresse finns.

Niiinah92
10/8/16, 8:35 PM
#6

Fått dem? 🙂

Annons:
[HundochKatt]
10/9/16, 10:26 AM
#7

Japp, jag har fått dem och testar för fullt. Jag gillar dem verkligen och framförallt blocken.

[HundochKatt]
10/13/16, 12:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kan väl visa mitt första försök med Inktense färgerna. Det var mest för att testa teknik och färger och jag avslutade inte den riktigt heller. 🤪Alla är ju barn i början med nya medier och man behöver lära sig på nytt tekniken och hur färgerna fungerar. Vad man kan göra osv.

[HundochKatt]
10/13/16, 1:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det här är den som jag håller på med nu. Fortfarande är det lite experimenterande, men denna har jag som mål att göra helt klar, dock har jag inte riktigt haft ro att jobba med den på drygt en vecka pga värk i kroppen utan mest klottrat med andra småsaker.  Både denna och den över är mobilbilder så de kommer inte riktigt till sin rätt.

Upp till toppen
Annons: