Annons:
Etikettallmänt
Läst 1017 ggr
Lova1998
9/7/16, 7:19 PM

Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kan gärna komma med kritik till denna Om några kommer ihåg mig från förut så kan ni gärna jämföra med de tidigare teckningarna :)

Annons:
CamillaS
9/7/16, 8:14 PM
#1

Tycker den är väldigt fin! Du har fått ett bra liv i ögonen på hästen och gillar även din skuggning.
Men ska jag ge någon kritik så ser det ut som att du tryckt in öronen så att dom precis fått plats haha dom är lite för små i proportion till huvudet.
Men annars tycker jag att du har gjort ett kanon jobb med den. 👍

[HundochKatt]
9/7/16, 8:32 PM
#2

Tycker att den är jättefin, men det finns en sak som jag reagerar på och ganska lätt att åtgärda tror jag. 

Där nere vid ganaschen (stavning?) ser det väldigt skarpt ut och i mina ögon ser det ut som att det är ett två olika delar. Får känslan av en ficka. Äh, svårt att beskriva det men om du suddar ut den skarpa linjen så får det nog en mjukare övergång. Och helheten blir ännu bättre.

Lova1998
9/7/16, 9:28 PM
#3

Tack så mycket hörni! CamillaS, du har alldeles rätt, öronen är lite för små, hehe… Förstår vad du menar HundochKatt!

Lingonräven
9/8/16, 3:05 PM
#4

Hej! Jättefin bild med härliga nyanser! Ögat är verkligen professionellt! Mulen jättefin, näsborren kanske lite "hård" i överkant. Håller med om den skarpa ganaschen/kanten. Och vad gäller öronen… Vid beställningsmålningar/teckningar efter fotografi kan det vara så att man får "justera" vissa detaljer litegrann, som ser onaturliga ut om man tecknar de precis som bilden ÄR :) Om ni förstår vad jag menar… Men, men, är det porträtt så kan hästöronen faktiskt vara så små och sitta så tätt IRL, så "förskönar" man för mycket känner inte ägaren igen sin häst! :)  Angående bilden utöver den fina tekniken så är väl bildkompositionen lite störande på en så vacker teckning (mer luft över och mer häst till höger). Om det känns svårt att skissa motivet i planeringen så kanske teckna på större yta/papper och beskär i efterhand? Roligt att få se din bild! / Åsa

Lova1998
9/8/16, 3:27 PM
#5

Tack för din kommentar :)

Upp till toppen
Annons: