Annons:
Etikettallmänt
Läst 729 ggr
[HundochKatt]
2016-10-04 12:59

Ny Sajtvärd och medarbetare!

Hej alla på Teckning i fokus!

Nu har jag tagit över som Sajtvärd och Zolah blir MedarbetareGlad

Jag är ingen professionell konstnär, utan bara en glad amatör som tagit upp konsten igen efter att i många år knappt tecknat något. Det har nog de flesta sett att jag började igen för bara några månader sedan. 

Material som jag använder idag är givetvis blyerts, färgpennor samt Inktense. Provar gärna lite andra medier när plånboken tillåter och i takt med att jag utvecklas. 

Jag hoppas att vi ska få igång sajten lite mer vartefter, med lite mer aktivitet. 👍

Annons:
Zolah
2016-10-04 17:06
#1

Hejsan!

Det är jag som är Zolah, och kommer hjälpa HundochKatt som medis ;)

Själv är jag illustratör som just nu går serieskola i norrland ( medlefors för dom som är nyfikna! ) - jag kan både digitala medium såsom sådant som går för hand :)

annars är jag väl en ärkenörd, många timmar går till tecknade serier och datorspel :) samt att jag älskar rollspel!

Om det är några frågor eller önskemål, ställ dom här eller direkt i PM :)

Odd
2016-10-05 05:10
#2

Roligt att se sajten kämpa för att bli lite aktiv igen! Själv har jag fullt upp med skola och hund, så det blir varken mycket tecknande eller datasurfande, men jag tittar in då och då. Trevligt att ha er här och lycka till ni båda!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[HundochKatt]
2016-10-05 11:30
#3

Tack så mycket Odd. 

Men kanske har du tid med att vara med på Veckans utmaning? Ju fler som är med och deltar desto roligare blir det ju och det är intressant att också se olika tolkningar, medier man använder osv.

Odd
2016-10-05 21:18
#4

#3 Jag är aldrig särskilt road av att teckna utefter ett tema, kan inte tvinga fram en bild om jag inte känner för motivet, men om inspirationen slår till är jag med =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[HundochKatt]
2016-10-05 21:27
#5

#4 Så kan det givetvis vara och så känner nog de flesta. 

Men förhoppningen är ju att det ska bli lite mer aktivitet här så jag hoppas att fler nappar på veckans uppdrag, förr eller senare. Så att idén inte rinner ut i sanden och det inte blir mer aktivitet på sajten.😕 Riktiga tävlingar är väl ännu svårare att få folk att delta i. 

Har många Veckans uppdrag på lut, men börjar med lite enklare saker som de flesta kan göra utefter sin förmåga.

Odd
2016-10-06 07:00
#6

#5 Jag tycker veckans utmaning är en jättebra idé, det är ett perfekt sätt att öva upp sin teknik och kanske testa på någonting som man aldrig gjort förut eller undvikit eftersom det känts svårt! Jag personligen har bara alldeles för ont om fritid för att spendera på att teckna för tillfället, det blir mest bara lite skisser och kladd på lektionerna när läraren håller föredrag och därför har jag inget intresse av att utmana mig själv på något sätt, blir bara så pressad när jag känner att jag måste göra något =P (Oavsett hur enkel uppgiften än är). Saknar även skanner och internet de flesta dagar (har bara telefonens data att använda) så att fotografera och ladda upp bilder är väldigt tidskrävande. Men jag tror att många skulle tycka om att läsa om lite olika tekniker och få tutorials, ni skulle ju kunna ha någonslags gemensam länk däremellan och t.ex skriva lite information och en steg för steg beskrivning av en teknik eller ett särskilt motiv och sen ha en veckans utmaning som involverar den tekniken/motivet. Oftast blir man medlem på såna här sidor för att utvecklas, så desto mer information och hjälp man kan få desto roligare är det att komma tillbaka! Kommer ihåg att sajten var nog som mest aktiv när folk delade med sig av sina steg för steg teckningar och kom med råd och tips på kritiktrådar istället för att bara säga "Fint" eller "Testa att skugga mer", de tog sig tid att beskriva hur man kunde göra för att uppnå det resultatet trådstartaren var ute efter och det ledde till att personen kom tillbaka med en ny bild för mer tips eller visa vad de lärt sig =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
[HundochKatt]
2016-10-06 09:29
#7

Tack för dina värdefulla tips! Vi tar till oss det och ser vad vi kan göra av det. 👍

Lova1998
2016-10-06 16:15
#8

Håller med #6!

RödPanda
2016-10-08 11:28
#9

Härligt! Lycka till!

CamillaS
2016-10-09 22:07
#10

Det är väldigt roligt för mig att se att teckning iFokus fortfarande lever. Jag startade nämligen upp den här sidan, det känns verkligen som evigheter sen dess och oj vad mycket man har utvecklats! 😃
Jag hoppas precis som ni alla andra att vi alla medlemmar och ni admins bakom kulisserna kommer att få sajten att blomstra igen och kännas levande. Jag vet det själv, det är inte lätt att hålla liv i en sajt, men mycket beror även på vad man är beredd att göra själv så att medlemmarna också vill hänga med på tåget så att säga.  😉
Men jag tror absolut att sajten har potential att bli en aktiv sajt igen som den har varit. 😃🌺

[HundochKatt]
2016-10-09 22:31
#11

Tack för de orden. 

Allt hänger givetvis inte på Sajtvärd och Medarbetare, utan det krävs också att medlemmarna är aktiva. Alla bidrar ju till en aktiv sajt och moroten för en Sajtvärd och Medarbetare, är ju att så många som möjligt är aktiv på sajten på ett eller annat sätt. Det gör ju att man vill och orkar fortsätta och gnuggar geniknölarna för kommande aktiviteter. 

Alla gör ju sajten till vad den är och vad den kan bli.

Upp till toppen
Annons: