Annons:
Etikettallmänt
Läst 666 ggr
[HundochKatt]
10/18/16, 4:38 PM

Avsluta teckning innan börja på något nytt

I början, när jag tog upp tecknandet igen så var jag jätteduktig på att avsluta varje teckning innan jag började på en ny. 

Men senare har det blivit att jag gärna påbörjar en ny teckning innan den föregående är helt klar. 🤪 Jag försöker då och då att ge mig på de teckningar som inte är klara men så får jag lusten att påbörja en ny istället.🤪 Just nu har jag i alla fall 5 stycken som bara väntar på att bli klara. 😊

Hur gör ni? Slutför ni en teckning innan ni börjar på nästa eller är ni lika ivriga som jag på att påbörja ett nytt?

Annons:
Lova1998
10/18/16, 6:50 PM
#1

Jag har varit ganska duktig på att avsluta innan jag börjar på nytt men nu har jag flera icke färdiga projekt…!

[rumelle]
10/18/16, 7:08 PM
#2

Om jag gillar teckningen så avslutar jag alltid innan jag påbörjar någonting nytt. Gör aldrig färdigt något som har fått ligga medan jag har gjort annat.

[HundochKatt]
10/18/16, 7:40 PM
#3

#2 Förstår jag det rätt så gör du inte klar de teckningar du inte gillar? Men de du är nöjd med avslutar du innan du börjar på en ny?

Zolah
10/18/16, 8:14 PM
#4

ibland ligger vissa bilder super länge innan jag avslutar, ibland måste man få in rätt feel för att avsluta. Tex, en gång låg en bild ett helt år, sedan gjorde jag den och kom in på en skola med hjälp av den haha ^^

[HundochKatt]
10/18/16, 8:46 PM
#5

Vilken tur att du gjorde klar den då! 👍

[rumelle]
10/19/16, 6:34 AM
#6

#3 Precis! Jag kan göra en teckning som ser ok ut men ändå inte gilla den av okänd anledning. Då river jag ut den och börjar på något nytt. Sen har det hänt att jag börjat på en bild men sen inte tecknat på någon månad och då brukar jag inte heller göra färdigt den för den känns liksom gammal.

Annons:
[HundochKatt]
10/19/16, 12:19 PM
#7

#6 Aha! Jag tänker nog inte likadant där även fast det är motigt ibland att ta fram en teckning som inte är klar. Men oftast gör jag det när jag har en inspirations lucka på vad jag ska teckna/måla, men hinner sällan avsluta den då för jag har fått inspirationen att göra något annat. 🤪 Men så småningom är de liggande teckningarna klara och jag känner inte att de blir för gamla heller eftersom jag tecknar för min egen skull. Det lustiga är att jag har i alla fall 2 kanske tre som är nästan klara och kräver kanske 1-2 timmars jobb, men ändå blir det så här. De jag tycker är absolut roligast att göra har jag i alla fall förmågan att få klar. De andra är liksom inte lika roliga och då lägger jag undan dem då annat som jag tycker verkar roligare pockar på. 

Men skulle jag mot all förmodan få beställningar, så skulle jag nog anstränga mig för att få dem klara så snabbt som möjligt. Men det känns inte lika viktigt när jag tecknar för min egen skull. De blir slutförda när jag känner för det.

lydisleon
10/20/16, 4:14 PM
#8

Jag är ganska dålig på det där… det händer ofta att jag påbörjar ett projekt och gör klart det halvvägs, men sen kanske jag får en ny ide som jag inte kan vänta med att påbörja. Det är väl egentligen inget problem, men ofta tycker jag att den nya iden är mycket roligare, vilket medför att vissa teckningar aldrig blir klara..

RödPanda
10/25/16, 1:04 PM
#9

Jag är inte alls noga med att göra klart. Men det viktigaste är mig är känslan och själva skapandet, resultatet är inte så noga. Eller ja, visst är det kul om det blir fint och så men jag vill inte tvinga mig igenom något jag inte tycker är givande bara för att få ett färdigt resultat.

[HundochKatt]
10/25/16, 1:42 PM
#10

Vad olika människor är egentligen. Jag vill gärna avsluta alla mina teckningar, då jag även fast jag inte är helt nöjd med resultatet så är jag nöjd med att jag avslutat den. Så även fast det finns ofärdiga teckningar så kommer de förmodligen att göras klara så fort inspirationen finns där. Men visst önskar jag att jag var bättre på att avsluta en teckning innan jag påbörjar ett nytt.

nadinemachines
10/30/16, 9:28 PM
#11

Jag gör i princip aldrig färdigt teckningar, jag har inte tålamod att sitta i timmar och fixa små detaljer i flera timmar. Om jag inte har gjort färdigt något på en dag är chansen väldigt liten att det blir färdigt senare. Det är något jag behöver jobba på men just nu är jag mer inne på att få tillbaka vanan att rita något varje dag, att göra färdigt teckningarna kan jag lära mig senare 😃

[HundochKatt]
10/30/16, 11:09 PM
#12

#11 Ja, det krävs ju tålamod för att få det så verklighetstroget som möjligt och om man är ute efter det. När jag var ung, hade jag inte samma tålamod som jag har idag men visst, jag kan nog slarva iväg idag med bara för att jag vill ha något klart. 😎

Upp till toppen
Annons: