Annons:
Etikettövrigt
Läst 612 ggr
Kaninhoppare
12/9/16, 5:28 PM

Prissättning

Jag hade tänkt börja ta emot lite beställningar om intresset finns, eftersom jag har så mycket tid över just nu. Men det är så svårt att sätta ett pris! 

Vad känns lämpligt för en blyertsteckning storlek A3? Bifogar lite bilder att bedöma utifrån. :) Vissa noggranna, andra kladdiga. Lejonet är dock inte klart. 

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
[HundochKatt]
12/9/16, 8:04 PM
#1

Fina teckningar!

Det där med prissättning är svårt och när man inte har konsten som levebröd och är en färsking så gör det ju ännu svårare. 

Det beror ju också på storlek, tid, material osv. 

Jag har själv satt ett pris på 300-400 kr i nuläget på beställningar, men är det någon som vill köpa något jag inte gjort på beställning utan bara för att jag tycker det är kul så ligger jag lägre i pris. Men prissättningen kommer säkerligen att ändras framöver ju bättre jag blir på det jag gör. 

Det tråkiga i det hela är ju att folk i allmänhet inte sätter värde på "amatörkonst" (eller handarbete/hantverk) och vill inte betala, utan tror att man ska göra jobbet gratis. (Fråga om de vill jobba gratis).  Men det går jag aldrig med på då material av hög kvalité kostar en hel del. Så det råder jag dig att se till att du får betalt för beställningar.

horribleatnames
12/10/16, 12:44 PM
#2

Jag har fått lära mej: inköpspriset av material x 3 (som minst). Iallafall i stickkretsar. Plus extra för tiden det tog att färdigställa alstret.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Kaninhoppare
12/11/16, 12:53 PM
#3

#1 Tack så mycket! 

Hm, ja det är lite krångligt. Men tack för hjälpen, det fick det att kännas lite klarare iallafall. :) 

#2 Okej, det låter som en bra mall att gå efter. Tack för hjälpen!

Medarbetare på Jättekanin

Upp till toppen
Annons: