Annons:
Etikettkritik-lätt
Läst 2625 ggr
Hästbäst
12/15/16, 3:52 PM

Kritik ansikte (nybörjare)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har målat ett ansikte som jag iallafall blev någorlunda nöjd med. Har inte målat många ansikten, förutom slarviga i skolan då och då XD. Ni får gärna ge mig kritik och vad jag kan göra för att förbättras. Tycker det är svårt att måla hår och näsor så har ni några tips om det?

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Hästbäst
12/15/16, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

(En lite bättre bild)

Hästar är våra bästa vänner

[HundochKatt]
12/15/16, 5:07 PM
#2

Jag tycker att du har lyckats riktigt bra för att vara nybörjare. Du har potential till att bli riktigt duktig om du tränar mycket. 👍

Det du kanske bör tänka på är att inte teckna så markanta linjer på överläppen. Om du tittar på dina läppar så är det inga rena linjer utan det är lite "suddigare" kant som övergår till hudfärgen. 

Likadant är det med näsan, lite mjukare linjer kommer att lyfta hela näsan till det bättre. 

Du skulle kunna göra irisen och pupillen något mörkare och det som vi ser som vitt utanföra irisen är inte helt vitt. Viktigt att tänka på då det kan se konstigt ut om det är helt vitt. 

Hår är svårt och jag själv tränar på det för att bli bättre. Det bästa knepet är att dela upp håret i sektioner, dvs "hårklumpar/hårtester" och tänka abstrakt. Vilket du också har gjort och inte tecknat bara streck och linjer som kan få håret att se konstigt ut. 

Nämen, träna på som sagt var och lägg gärna ut dina alster vartefter. 👍

[Devya]
12/15/16, 5:23 PM
#3

Titta gärna på andras teckningar! Så gjorde jag för att bli bättre. :) Jag ritade likadant i början och nu kan jag rita riktigt bra. :)

Hästbäst
12/15/16, 6:01 PM
#4

Tack så mycket för tipsen och kritiken #2 och #3 :). Ska öva på att teckna och lägga in lite mer bilder när jag gjort någon ny :).

Hästar är våra bästa vänner

tixEntry
12/21/16, 6:11 PM
#5

Jag är själv nybörjare och vet hur svårt det är. Det ser jättebra ut!
Om du vill bli bättre på ansikten i allmänhet kan du testa att rita ett antal olika ansiktsformer för att få koll på proportioner och olika former. Du kan försöka rita av folk du känner och se vad som skiljer sig och vad som är samma, så kanske det blir lättare sedan att rita ur huvudet.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Hästbäst
12/21/16, 7:33 PM
#6

Ja :), håller på med ett självporträtt just nu. Ska bara orka göra om näsan och ögonen eftersom de är oproportionerliga…

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Hästbäst
12/21/16, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mitt självporträtt :)

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
12/21/16, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ursäkta dålig kvalite på bilderna…

Hästar är våra bästa vänner

[HundochKatt]
12/21/16, 10:36 PM
#9

Bra jobbat! Men tänk på det där med linjer på näsan. Om du försöker bara att skugga formen utan markanta linjer så kommer det att se mycket bättre ut. Just på ditt självporträtt har du också gjort markanta linjer från ögonbrynen och det gör att teckningen faller. Dvs ser konstigt ut.

Det enda stället på näsan som det är markanta linjer på är just näsbågarna (på sidorna om näsborrarna), men bör heller inte tecknas som linjer, utan skuggas fram.

Försökt att titta mycket på hur andra tecknat människor.

[Devya]
12/22/16, 6:39 AM
#10

#9 Håller med. Just nu ser det ut som en tecknad figur. Jag själv ritade så väldigt ofta i början innan jag fick ett aha-moment där jag insåg att nämen oj, inte har vi ju sådana där markanta linjer i ansiktet. :D

Upp till toppen
Annons: