Annons:
Etikettövrigt
Läst 1359 ggr
Calcifer
6/18/17, 5:12 AM

En liten snabbteckning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Söker ingen speciell kritik eller så, jag är askass på att rita och gör det vääääldigt sällan, men då jag inte har råd att köpa officiellt merchandise av mina två favorityoutubare så fick jag skapa mitt eget haha!

Det består av ett rött M för Markiplier och den rosa mustaschen kommer från en karaktär han skapat som heter Warfstache. Ögat är ett septic eye och kommer från Jacksepticeye. Sen sista är Tiny Box Tim som blivit Marks lilla maskot genom att han typ hittade en liten låda i ett spel, kallade den Tiny Box Tim, och sen blev det en jättegrej. :P

Jag har ingen riktig teknik, har inga ordentliga pennor eller nåt sofistikerat ritblock, men kul var det. Kollade på några bilder via google och sen gjorde jag en egen version. Vill städa upp den lite så fort jag orkar, för det är en del ställen där jag känner jag vill göra annorlunda, och så att det inte blir så kladdigt av att jag råkat dra ut färgen lite och sådär. Den versionen ska jag rama in och sätta på väggen. ^_^

Så ja, ville mest dela med mig, men ni får såklart kommentera om ni vill! Men ja, jag söker ingen specifik kritik eller nåt för det var för skojs skull och jag har ingen talang för teckning. :P

(Lägger till en bild på hur den såg ut innan Tiny Box Tim lades till. Ljusändringen beror bara på att jag valde annat filter på instagram. Men de ser typ ut som i verkligheten.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[HundochKatt]
6/18/17, 2:42 PM
#1

Jag gillar din stil, söta figurer. 👍

Teckning handlar inte om talang, utan om träning och träning och åter träning. 

Talangen är bara en bråkdel av den tid man lägger ner för att träna och bli bättre. Det finns nog inte en enda konstnär som börjat med att teckna "perfekt" det första de gör. Utan som sagt var det ligger många, många timmars (månader, år) träning bakom för att komma någon vart och utvecklas som konstnär oavsett stil.

Jag är övertygad om att alla kan lära sig att teckna, men det tar olika lång tid att utvecklas, beroende på  hur mycket tid man lägger ner på konsten. Tecknar man bara en teckning om året så kommer man inte speciellt långt utan oftast handlar det om att teckna i stort sett varje dag, även om det bara är några minuter. Sedan beror det ju också på vilken stil man eftersträvar. 

Abstrakt konst kanske inte kräver så mycket jämfört med realism, där man måste lära sig att se detaljer, proportioner osv. 

Förhoppningsvis tecknar du mer och utvecklas vartefter. Man behöver inte professionellt material i början, huvudsaken är att man tecknar och målar med det man har. Men det är givetvis en fördel att så småningom skaffa sig mer material av lite mer professionell art. Det gör en hel del av arbetet. 

Jag menar att man får inte riktigt samma resultat av tex. vanliga billiga barnvattenfärger som av lite mer artistisk kvalité. Bara rätt papper kan göra en hel del för slutresultatet. 

Keep going!

Calcifer
6/18/17, 3:48 PM
#2

Fast när det gäller att teckna har jag verkligen inte talang för det. Det hör ihop med att min hjärna inte alltid säger åt händerna på rätt sätt vad de ska göra. Jag kan typ tänka "så drar jag en linje åt höger" och då bestämmer hjärnan att den ska säga till handen att "oooockså släpper vi taget lite" och då tappar jag greppet och linjen blir typ en krumelur istället. :P

Men teckna för skojs skull kommer jag aldrig sluta med.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: