Annons:
Etikettövrigt
Läst 1102 ggr
[Emma J]
2017-07-16 15:22

Köpa material

Har väldigt nyss börjat rita, men känner att mina blyerts inte räcker till. Skulle vela hitta en bra affär där man kan inhandla olika pennor, sudd, block och annat man behöver. Så var köper ni era saker? 🙂

Annons:
dermot
2017-07-16 15:46
#1

Tänker du webshop eller fysisk butik - i så fall, var bor du? Det brukar gå att googla ett speciellt märke (om du har ett i åtanke) och din stad för att få fram resultat. Om du har Matton i närheten så kan du nog hitta en del där! Jag har köpt blyertspennor från Derwent på Kjell & CO eller om det var Clas Ohlsson. Kanske inte toppkvalitet (har inte testat något dyrare märke "på riktigt" så kan inte jämföra tyvärr) men absolut prisvärda. :) I övrigt kan du köpa diverse från blandannat konstnarscentrum .se om du vill beställa.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Emma J]
2017-07-16 18:03
#2

#1 Helst fysisk, vill gärna kunna se vad jag köper. Bor mellan Stockholm och Uppsala, så kan kolla in Matton om jag någon gång hamnar i närheten, tack för tipsen!

[HundochKatt]
2017-07-16 23:25
#3

Där jag bor finns det dåligt med fysiska butiker och det är väl så i den största delen av landet skulle jag tro. 

Men Penstore finns väl i Stockholm, de har ju en del i alla fall. 

Annars om du kan tänka dig att skicka efter så rekommenderar jag Hammarö ramverkstad, Zinkvit, Artistica. 

Framförallt Hammarö ramverkstad brukar jag beställa ifrån, men också från England då mycket av det material jag själv använder inte finns här i Sverige tyvärr.

[HundochKatt]
2017-07-16 23:29
#4

Föresten så rekommenderar jag Faber Castell 9000 blyertspennorna, de är helt suveräna att teckna med.  Innan tecknade jag med Daler Rowney setet och de är hårdare och "raspar" mer när man tecknar och skuggar, men de duger i brist på bättre.

westlina
2017-07-19 02:06
#5

I Göteborg finns en fantastisk butik med allt möjligt konstnärsmaterial som heter In-Ex (https://www.in-exfarg.se). Inte så dyrt och väldigt kunnig och trevlig personal :)

[Emma J]
2017-07-20 13:16
#6

#3 #5 Tack för tipsen! Allt ska kollas upp, men nere i Göteborg tror jag inte jag hamnar 😬 Fast tack ändå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: