Annons:
Etikettallmänt
Läst 1592 ggr
[HundochKatt]
2017-08-29 09:59

Skiss och klotterplanket.

Enligt önskemål så startar vi upp här en tråd för era skisser eller om ni vill kalla det för klotter. 

Här kan ni visa vad ni vill ur ert skissblock (eller rena pappersblad). Det kan vara allt mellan himmel och jord. Något ni tränar på? Något ni klottrat när ni pratat i telefonen? Några ideér ni sitter och klurar på till en kommande målning? Tränat på ett nytt medium? Något ni jobbar på för tillfället?

Annons:
Odd
2017-08-29 17:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sitter ute i trädgården med hunden och skissade upp den här, ska försöka lära mig hur man tecknar moln. Första skissen i ett nytt skissblock! Band boken själv och har gjort ett läderfodral med plats för pennor och radergummin, oerhört praktiskt när man vill förflytta på sig =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

rossy
2017-08-29 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Försöker teckna porträtt.  Fruktansvärt svårt men vill gärna lära mig. Skämtsamma bilder är jag mer van vid, men nu fick jag ännu ett problem när jag skulle fixa ihop bilderna i paint.

[HundochKatt]
2017-08-29 21:54
#3

#2 Bra jobbat med porträttet tycker jag för visst är det väl Zlatan? 

Ett tips jag kan ge dig på vägen då det gäller läpparna. När man tecknar läppar så ska man inte rita så markanta konturer.  Prova med nästa porträtt att bara teckna formen på läpparna genom skuggning. Konturerna kan du ju teckna väldigt lätt så att det knappt syns, men så att du har något att följa när du fyller i läpparna. 

Enda gången man ev. kan teckna lite starkare konturer är på en dam med läppstift, men även då ska man vara försiktig så det inte tar över. Men himla bra jobbat för likheten finns ju! 

Mössen var väldigt käcka.

westlina
2017-08-30 00:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Senaste skissen från i somras. Övar på proportioner, Anatomi och kroppen ur olika vinklar :) Svårt men skoj!

[HundochKatt]
2017-08-30 00:58
#5

#4 Snyggt! Gillar verkligen hur du fått till musklerna också på benen och armar. Det får mer liv och man bara väntar på att hon ska ta nästa steg.

rossy
2017-08-30 05:47
#6

#3 Tack för snäll kritik. Jo jag försöker teckna Zlatan, roligt att du kunde se det.  Jag ska göra ett nytt försök och ta till mig dina råd, jag kommer nog lätt in i "serietecknarstil" och markerar konturer. Mössen tecknar jag på ett par minuter, har ofta haft dem som en typ av signatur på mina skämtteckningar. Bra inlägg av #1 och #4 kul att se olika stilar. Vill gärna se fler inlägg🙂

Annons:
Odd
2017-08-30 08:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#2 Tycker dina små möss och andra karaktärer är jättehärliga Rossy, skulle gärna vilja se fler av dem också om du känner för det! Håller för tillfället på med en målning (som än så länge bara är en tom duk…) men har inte riktigt gjort färdigt konceptskissen. Gillar att ha en nästan helt detaljerad bild att utgå från när jag ska göra större projekt, så jag har en del att jobba vidare på på den här.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

rossy
2017-08-30 12:25
#8

Roligt när en duktig tecknare som du  "Odd" gillar mina "karaktärer". Du har sinne för detaljer och säkert bra tålamod, vill gärna se mer av dina bilder också. Jag mår bra av att teckna, då är jag i min egen lilla bubbla och stänger ute alla problem. (frun kan intyga detta).  Extra skoj om någon gillar det man gör.  Jag funderar på en egen bildtråd där jag kan kasta in allt gammalt skräp och lite nytt.

Odd
2017-08-30 12:45
#9

#8 Håller fullkomligt med, att teckna är bättre än att meditera ;) Och tack!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

westlina
2017-08-30 13:09
#10

Tack #5 och #6! Tycker det är svårt att få till den där "rörelsen" i bilden så blir väldigt glad att höra det. Håller verkligen med om att teckning är meditation! Underbar avslappning och det ger energi att få skapa.

[myanalife]
2017-08-30 19:24
#11

ritar på dator, då det är enklare enligt mig, använder onlineprogrammet skiss. vad tycks? inte riktigt klar, ska fixa till men tar gärna emot respons!

rossy
2017-08-30 21:42
#12

Gillar den, fint "skuggad". Blev nyfiken på vad det är för program du jobbar med. Vill gärna testa om det är möjligt.🙂

rossy
2017-09-11 06:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Försökte skissa direkt i datorn men det var inte lätt. Detta är bara en "kladd"

Annons:
[HundochKatt]
2017-09-11 17:03
#14

Kan tänka mig att det inte var lätt. Jag kan inte det här med att teckna via datorn så det överlåter jag till andra som kan. Men kul bild och du lyckades jättebra!

[Rhonda]
2017-09-27 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#15

Lite smått som jag har ritat. Jag kan bara göra naiva teckningar eller rita av något.

[EM_L]
2017-10-01 08:26
#16

Jättefina bilder alllihop!

Har börjat teckna med blyerts själv. Rätt så enkla bilder.

Blir små bilder på ett A-4 papper eller hälften.

Kan lägga till bilder imorn!

rossy
2017-10-01 21:34
#17

Fina bilder. Jag gillar att se alla typer av teckningar. "Naiva" eller alla steg upp till "proffsig".  Det som räknas är att man fortsätter att teckna för att  utvecklas.  Ser gärna mer

[HundochKatt]
2017-10-01 22:05
#18

Håller verkligen med rossy! Det är kul att se alla möjiga teckningar oavsett kunskapsnivå och man kan bara utvecklas genom träning, och åter träning.

[EM_L]
2017-10-02 08:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

En teckning som jag gjorde igår.

[myanalife]
2017-12-28 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#20

#12(lite sent svar men bättre sent än aldrig) 

använder mig av pixlrXD

(fskrev sist onlineprogrammet skiss,? haha varför undrar jag)

bild på den igen samt några andra

blir dock aldrig klarXD

Annons:
My.R
2018-01-03 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Två tukaner som jag ritade i dag :)

Upp till toppen
Annons: