Annons:
Etiketttema-trådar
Läst 3876 ggr
Odd
9/28/17, 8:24 AM

Inktober

Är det någon annan som tänkte försöka medverka i inktober i år? Jag tänkte se om jag lyckas fullgöra hela månaden med en teckning om dagen, om tiden tillåter….

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Odd
9/28/17, 8:51 AM
#1

För er som inte känner till det sen tidigare, ni kan läsa om Inktober på den här länken: http://mrjakeparker.com/inktober

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[HundochKatt]
9/28/17, 10:05 AM
#2

Jag tecknar ju inte med bläck mer än Inktense ibland, så det är inget för mig. Är väl inte direkt intresserad av detta heller.

[Tismon]
9/28/17, 11:14 PM
#3

Jag gjorde något förra året, men pallade inte riktigt. Kanske ska pröva detta året igen :)

Odd
9/29/17, 8:53 AM
#4

#2 Det var ju synd. Det är ju inget tvång att använda bläck, jag ser övningen mer som en inspirationskälla. #3 Härligt att höra =D Lägg gärna upp dina bilder här i tråden om du känner för det, har sett dina bilder inne på hundar.ifokus, så ser fram emot vad du hittar på =) Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska följa listan eller inte, tror att man får känna efter lite dag för dag, så att man inte tappar motivationen pga en känsla av tvång när man egentligen ville teckna något annat.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
9/29/17, 12:05 PM
#5

#4 Haha, sure kan göra det :) men då tycker jag också att du får lägga upp lite! Jo, känner igen detdär. Fast denna gång tänkte jag åtminstone försöka, ens om det vara blir några fula linjer. Man blir så mycket bättre har jag märkt när man ritar varje dag, det behöver inte ens handla om riktiga bilder :)

Odd
9/29/17, 2:16 PM
#6

#5 Det ska jag göra! 👍 Blir ju också ett sätt att motivera sig själv, om man får dåligt samvete över att man inte har något att visa, haha. Håller fullkomligt med, det var därför jag tänkte testa Inktober i år, har tyvärr varken haft tid eller lust att teckna den senaste tiden och hoppas detta kan väcka gnistan igen. Har en stor tavla beställd som jag inte ens gjort färdigt skissen på =X

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
MartaKristin
9/29/17, 7:06 PM
#7

Jag deltog förra året, och tyckte det var superkul! Ska garanterat vara med i år igen.

Michis 08
9/29/17, 8:07 PM
#8

Kan du berätta kort vad det är för något ? :) 
Gissar att jag är på tok för grön ….  

Men man kanske kan se på  … & Lära …. ?

[Tismon]
9/29/17, 10:37 PM
#9

#8 det är bara en utmaning en dude startade för sig själv att inka varje dag i en månad och sen blev det en grej som spred sig på nätet :)

Odd
9/30/17, 12:07 AM
#10

#7 Gött, då är vi några stycken här iallafall! Lägg gärna också upp dina dagliga resultat i tråden om du vill, skulle vara roligt att se allas olika stilar. #8 Du kan läsa om det genom att klicka på länken i inlägg #1 =) Men kort och gott är det en övning/utmaning som går ut på att teckna en bild (bara en liten skiss eller teckning) varje dag i oktober. Precis som Tismon skriver började det hela med att en illustratör satte upp ett mål åt sig själv att teckna en bild varje dag i bläck/tusch, för att förbättra sin teknik, och andra gillade idén så de hakade på. Så officiellt handlar utmaningen om att tuscha, men jag tycker man kan använda sig av vilket material man vill och känner sig road av. Det viktiga är egentligen att man känner sig motiverad och försöker komma in i en daglig rutin med tecknandet för att förbättras och njuta av att rita.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
10/1/17, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag hade glömt att det är oktober idag och hade redan gått och lagt mig när jag kom på att jag inte tecknat något =X Första ordet på listan var "Swift", men jag är så dödstrött att jag inte kom på någonting vettigt att göra, är egentligen alldeles för trött, men ville samtidigt inte missa första dagen. Så det fick bli en snabb och enkel Lille Skutt!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/2/17, 8:22 AM
#12

Ojdå nu var det visst oktober, oops. Får teckna ngt när jag kommit hem!

[Tismon]
10/2/17, 5:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

My feelings are divided

Annons:
Odd
10/2/17, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

"Rabbits and hares were formerly classified in the order Rodentia (rodent) until 1912, when they were moved into a new order, Lagomorpha"

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
10/3/17, 12:03 AM
#15

#13 Den där känslan känner jag igen från när jag brukade spela mmo's, haha, servrarna var amerikanska så alla clan wars var kl 4 på morgonen =X

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Choklad
10/3/17, 10:38 AM
#16

En av mina favoriter att rita med är med bläck/tusch. Jag är dock inte så bra på det, vill öva mer innan jag deltar i något sånt här. 

Men en bra ide`    👍

U R us

[Tismon]
10/3/17, 6:41 PM
#17

#15 haha tell me about it! När jag spelade mmos brukade mina guild mates ha 5-6 timmars tidsskillnad

[Tismon]
10/3/17, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Kärlek är honestly poisonous och man blir bara sviken

[Tismon]
10/3/17, 6:45 PM
#19

aaaaaa jag ser hundratusentals saker jag vill ändra med min bild nu såhär i efterhand, synd att bläck inte går att sudda 😂

[HundochKatt]
10/3/17, 7:03 PM
#20

Härligt att se era bilder för inktober!

Annons:
Odd
10/3/17, 9:42 PM
#21

#16 Då hade ju den här utmaningen varit perfekt för dig! Den handlar just om personlig utveckling, är ingen tävling och ställer inga kunskapskrav, det enda den går ut på är att försöka teckna en teckning varje dag i oktober =) Listan på orginalhemsidan är inte heller ett tvång, bara något man kan använda sig av om man inte vet vad man ska rita.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
10/3/17, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Orkar inte göra färdigt dagens bild, har ont i ryggen och är alldeles för trött. Jag följde dagens ord, "Poison", men konceptet är lite av en tolkningsfråga och jag ser fram emot att göra färdigt den någon dag. =) Får se om jag hinner med fler teckningar den här veckan, ska köra upp till Uppsala imorgon och kommer inte hem igen förrän på söndag, men ska göra så gott jag kan! Kommer fortfarande kolla tråden för att se dina bilder Tismon! Känner du också att övningarna redan börjar ge resultat? Själv känner jag verkligen att kreativiteten kommit igång igen.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/5/17, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Gårdagens bild som aldrig lades ut

Odd
10/5/17, 6:32 PM
#24

#23 Gillar svärtan i bilden! Har inte hunnit teckna något varken igår eller idag, blir nog ingenting mer den här veckan men ska se om jag kan göra flera bilder när jag är ledig nästa vecka

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/5/17, 11:57 PM
#25

#24 Tack :) Ingen press, du har lyckats göra en del grymma bilder ändå så det kan du ju vara stolt över!

[HundochKatt]
10/6/17, 12:09 AM
#26

Härliga bilder ni har åstadkommit hitills! 👍

Niiinah92
10/7/17, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag brukar inte måla med bläck/tusch men dammade av pennorna jag hade hemma för att jag vill komma igång med motivationen över lag, en kul grej. Får se om jag efter 31 teckningar kan se lite skillnad med, jag även blivit något bättre på det, det hade varit en härlig bonus

Annons:
rossy
10/7/17, 11:07 PM
#28

Gillar också bilderna, blir sugen på att testa.

[Tismon]
10/8/17, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hann inte 06 då jag var borta större delen av dagen men hann med iförrgår och idag :)

[Tismon]
10/8/17, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Väldigt slarvig och jag orkade inte göra klart hela xD men här har vi en vääääldigt lång orm

[Tismon]
10/8/17, 1:08 AM
#31

Jag borde skaffa mig tusch. Blir bättre svärta ser jag och mindre kladd

Odd
10/8/17, 9:06 AM
#32

#27 Roligt att fler vill vara med! Jättefin bild, är det skådespelaren från Supernatural? =) #28 Det är bara att hänga på, rossy! #30 Grym orm! Jag tänkte jag skulle försöka hinna med att teckna bilder för de dagar jag missat idag när jag är hemma, men först måste jag söka jobb., så vi får se vad jag orkar. Det blir en dagens bild iallafall.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Niiinah92
10/8/17, 9:48 AM
#33

#32 Ja det är Jensen Ackles, kul att det syntes 😃 Tänkte oxå försöka ta igen de dagar jag missat, jag håller mig dock inte till listan och målar lite vad som faller mig in.

rossy
10/8/17, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Inte helt nöjd med denna men lägger upp den ändå. "Cirkus MaxiMus"

Annons:
[Tismon]
10/9/17, 12:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Yolo! #32 tackar :D

Odd
10/9/17, 12:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Dagens ord var "Crooked" så jag bestämde mig för att lyssna på Crooked Teeth av Death Cab for Cutie och se vart texten ledde mig. Tycker bilden blev helt ok när man ser den i verkligheten, men den ser inte alls bra ut på bild.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/9/17, 10:47 PM
#37

Ok så sword var nämligen 6, jag blandade ihop det ahahahah

[Tismon]
10/9/17, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Men här ha en failad uggla usch min artblock förstör allt för mig

[Tismon]
10/9/17, 10:50 PM
#39

#36 jag tyckte den blev grym ju ändå! Nice med kontraster

Odd
10/10/17, 7:40 AM
#40

#38 Snygg och smart bild! Satt precis och funderade på vad man kan teckna till "Screech"… Jösses vad svårt det är att komma igång med rutiner igen efter ett avbrott, glömde helt bort att teckna något igår x.x

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/10/17, 10:38 AM
#41

#40 haha tack :) jag tänkte först teckna något i stil med skriet, så det kanske hade varit något?

Annons:
Odd
10/10/17, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Höll på att glömma det igen haha… Man inser hur lite man tecknar nuförtiden. Dagens bild får inkludera ett ord från förra helgen som jag missade "Underwater" och "Gigantic"

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
10/10/17, 10:35 PM
#43

#34 Blir alltid road av dina bilder!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/11/17, 1:51 AM
#44

#42 snygga Kontraster!

[Tismon]
10/11/17, 1:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Giant woman

[Tismon]
10/11/17, 1:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Min första idé var nämligen

Odd
10/11/17, 8:38 AM
#47

#45 Jag gillar slutresultatet, men tycker konceptet i #46 är mycket bättre! Tror att det hade varit en mycket intressantare teckning. Bilden i #45 är bra, men inte speciell, hade du gett henne posen i #46 istället hade den varit mycket mer iögonfallande

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/11/17, 10:22 AM
#48

#47 Haha ja, hade nog inte kunnat få till det tho eftersom hennes Anatomi är lite weird med tanke på att hon har fyra armar :) Tyckte bara att hon var roligare att rita så det blev att jag gjorde henne istället

Annons:
rossy
10/11/17, 12:25 PM
#49

43 Alltid kul att någon gillar det man gör. Tack för det Odd. Gillar dina bilder och många andras bilder också. Uppmanar alla att fortsätta teckna och att visa här på sajten.

Choklad
10/11/17, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#50

Här är mina bilder, som jag har hunnit med , har inte kollat på tema, men tänkte testa lite ändå.

U R us

[HundochKatt]
10/11/17, 5:44 PM
#51

Vad kul det är att se era inktober teckningar och era tolkningar. Ser fram emot att följa tråden och se mer av era alster! 👍

Odd
10/11/17, 6:16 PM
#52

#48 Skulle rekommendera dig att studera Anatomi! Har man en grundförståelse för hur allting sitter ihop och fungerar kan man skapa konstiga kroppsformer eller lemmar som fortfarande ser "rätt" ut =) Då kan man även flytta perspektiv utan att bli förvirrad. #50 Jättefina bilder, tycker särskilt mycket om teckningen som jag tolkar som ett träd och en sol!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Odd
10/11/17, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Ingen inspiration idag, men jag lyckades iaf kladda på pappret. "Run"

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/11/17, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#52 Haha jo, Anatomi har nog aldrig varit min bästa egenskap ahahahah Men liksom Förkortningar och vinklar är kluriga det ser bara fel ut, dessutom försvinner mycket av hennes features som utmärker hennes karaktär. Hon är nämligen från en serie

[Tismon]
10/12/17, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Run, Forrest, run!

Annons:
[Tismon]
10/13/17, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Steven universe spoiler warning

Odd
10/13/17, 11:51 AM
#57

#56 Grym! Är lite frustrerad på mig själv, kan inte riktigt hitta tillbaka till samma motivation som jag hade innan jag var tvungen att göra ett uppehåll i tecknandet för att köra till Uppsala… Det blev ingen bild igår heller och jag känner mig så slut efter veckan att jag inte hittar någon inspiration till vad jag vill teckna. #54 Tycker att du har fått en jättebra start! Tänk dig bara benen (dela upp lårben och smalben) och staven som cylindrar, beroende på vinklar ser de kortare eller längre ut. Samma sak händer med höftskynket, man ser ju inte henne rakt underifrån, så tyget hamnar fortfarande på samma plats, men hela området ser mer komprimerat ut. Vill du se hennes ansikte kan hon ju titta nedåt på ett kaxigt sätt! Armarna tycker jag inte ser ihoptryckta ut, men tänk samma där som med benen, dela upp överarm och underarm i cylindrar och tänk dig att du flyttar dem för att se perspektiv.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Choklad
10/13/17, 11:56 AM
#58

vad ni är duktiga på att rita människor, jag kan inte det, vill också kunna

U R us

rossy
10/13/17, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

En "Fredagskladd" Var tvungen att testa något jag ej behärskar. Blev inspirerad av #27. Skönt att min ej blev så bra, så nu har jag något att öva på.

Odd
10/17/17, 9:48 PM
#60

Har tappat tecknandet totalt igen… Är alldeles för mycket på gång i livet just nu så all ork och inspiration har försvunnit, har försökt rita varje dag men allting blir bara skit så jag gör aldrig färdigt något, blir bara några sunkiga streck på pappret. Hur går det för er?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Tismon]
10/22/17, 6:46 PM
#61

Oh right, vatit så borta ahahah. Så jag har inte ritat något, i princip. Welp. Motivera mig! :(

Odd
10/22/17, 7:41 PM
#62

#61 Det har tagit helstopp för mig också haha

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
CamillaS
10/26/17, 9:29 AM
#63

Vad använder ni för medium när ni tecknar detta?

Odd
10/26/17, 8:21 PM
#64

#63 Jag har använt blyers, copic multi liner pennor och kinesiskt bläck med pensel på större ytor

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

rossy
10/26/17, 9:37 PM
#65

Senaste teckningen gjorde jag en dag när jag kom hem från jobbet. Hade två tuschpennor i fickan på mina arbetsbyxor. Satte mig och tecknade med dessa. 🙂

Odd
11/2/17, 2:18 PM
#66

Då var Inktober över (för några dagar sedan =X) Jag lyckades inte komma tillbaka in i den dagliga rutinen efter min resa till Uppsala, vilket känns lite synd, men tyckte att det var väldigt roligt sålänge det varade och fick lite inspiration till att börja teckna och måla igen! De sista veckorna i oktober har jag faktiskt hållt på att måla på en tavla istället för att teckna, så ett totalt misslyckande ser jag det inte som, haha.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: