Annons:
Etikettallmänt
Läst 1167 ggr
[HundochKatt]
2017-11-17 22:58

Kan inte teckna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, såsom rubriken lyder så kan inte jag teckna något i alla fall på ett tag då jag har fått karpaltunnelsyndrom och inflammation i en sena i just högra handen och jag är högerhänt. :(

Fruktansvärt tråkigt eftersom jag inte tecknat något på länge för jag har haft ryggvärk och efter det en riktigt envis förkylning och nu när jag började längta efter att teckna började jag få riktigt ont i min högra hand. Jag har haft värk till och från i den senaste halvåret och funderat på karpaltunnelsyndrom. Men som tecknare så vill man ju inte tänka ens tanken.

 Men nu de senaste dagarna har jag haft sådan värk så att inte ens mina Oxynorm tabletter hjälpt, så det var bara att pallra sig till farbror doktorn idag och då fick jag domen. Nu är det bara vila med handledsstöd som gäller så får jag hoppas att jag periodvis i alla fall kan använda den till att teckna med. 

Men så ni vet varför jag inte har lagt ut några alster på sistone eller över huvudtaget varit speciellt aktiv…

Annons:
Aleya
2017-11-17 23:17
#1

Åh fy så tråkigt. Men ett test och kanske lite kul så kan du ju testa att rita med vänster. Visst det blir ju inte snyggt men då får du ur dig lite av kreativiteten du har. Annars kan du göra som jag gjorde en dag. Hade tråkigt och var förbannad över att min vänstra hand skriver som ett dagisbarn. Så jag greppade två pennor i vaderna hand (blir svårt för dig nu dock) och började skriva spegelvänd med vänster och normalt med höger. Då blev bokstäverna snygga som tusan. Så lek lite med den handen som inte är dominant är mitt råd. Stor kram och krya på dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[HundochKatt]
2017-11-18 01:38
#2

Tack! Nej, det är inte speciellt kul det här men förhoppningsvis blir det bara bättre och bättre med handledsstödet. Känner redan lite skillnad även fast det är lång väg att gå.

Hrmmm.. jag teckna med vänster hand?  Har jag riktigt tråkigt någon dag så kanske jag kan göra några streckgubbar. Gamla och krokiga sådana då. ;)

Aleya
2017-11-18 07:09
#3

#2 som sagt så behöver det inte bli fint. Bara testa och se vad du har för oanade krafter i den handen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

rossy
2017-11-18 08:14
#4

Hoppas det snart blir bättre med handen. Hade samma tanke som Aleya, att testa med vänster hand. Spelar ingen roll om om det inte blir perfekt. Kan kanske starta en tråd där man ritar något med "fel" hand. 🙂

[HundochKatt]
2017-11-21 01:21
#5

#4 Ja, jag kanske ska testa med det och vi kan göra en tråd av det. Ska bara klura vad jag ska hitta på.

Upp till toppen
Annons: