Annons:
Etikettteckna-människor
Läst 5066 ggr
[HundochKatt]
11/27/17, 6:26 PM

WIP - Work in progress

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var länge sedan någon la ut något på sidan så jag tänkte att vi kunde göra en tråd där vi lägger ut vad vi jobbar med. Dvs. Teckningar/målningar under arbete. 

Jag håller fortfarande på med denna. Försökte teckna en liten stund igår kväll på den men det blev inte så långvarigt då min hand inte är riktigt bra. Men kan jag ta lite grann i taget så kanske den blir färdig någon gång. :p

Färgpennor på UART 600 papper (sandat papper). Har använt lite svart panpastel och så Brush And Pencils Powder Blender. 

Har ju givetvis min elefantmålning också som inte är klar men tänkte att jag skulle få denna klar innan jag tar fram alla oljefärger och gör klart elefanten. Men det är svårt också med den där onda handen som förvisso är bättre men inte helt bra. 

Så vad jobbar ni på då?

Annons:
[KatarinePierce]
11/27/17, 6:28 PM
#1

En bild på Vivan :) går nt så bra

[HundochKatt]
11/27/17, 6:41 PM
#2

#1 Vivan? Lägg gärna upp en bild.

[rumelle]
11/27/17, 6:42 PM
#3

Leker lite med copic markers.

Oooooch bilden kom inte med men det gör detsamma för den var inte bra ändå. 😂

[HundochKatt]
11/27/17, 6:50 PM
#4

Nämen så trist. Jag tycker inte bilden ovan är bra heller men jag vet att den inte är färdig så den blir säkert bättre vad det lider, bara jag kan jobba med den.

[KatarinePierce]
11/27/17, 6:55 PM
#5

#2 Gör det nog imorgon

[HundochKatt]
12/5/17, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag försöker komma på lite andra tekniker att pröva med min onda hand, så jag tog fram de Pan Pastellerna jag har. Har tyvärr begränsat med färger då de är dyra i inköp men fann ett referensfoto jag fått lov att låna. Så jag började alltså på den här här om dagen. Det gick ju bra med pastellen men så fort jag skulle börja med detaljarbetet, ja, då kom värken och orörligheten. 😕 Så nu får jag vänta med att fortsätta på den här också…. skittrist det här med handen måste jag säga.

Annons:
[HundochKatt]
12/11/17, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Försöker teckna så mycket jag kan på min golden. I alla fall när inte handen krånglar för mycket. Får ju abstinens om jag låter bli för länge. 🤪

Experimenterade lite med PanPastel och vatten och med hjälp av en stencil gjorde jag en bakgrund. Blev lite kladd till höger om hunden men det tror jag att jag kan fixa till. Tycker själv att det blev riktigt bra. Får hunden att ploppa fram lite mer. 

Men är det ingen som vill visa sina pågående arbeten???

[KatarinePierce]
12/12/17, 9:12 AM
#8

Har sån ide torka

[HundochKatt]
12/12/17, 11:05 AM
#9

#8 Får jag idétorka så brukar jag kika på Youtube, olika teckningstutorial etc. för att få inspiration och det fungerar för det mesta.

[rumelle]
12/18/17, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Får se om jag kan lyckas lägga upp en bild nu då. 🤔
Samma bild som jag pysslade med tidigare, men nu jobbar jag på att göra en digital version av den. Gjorde väldigt mycket digitalt under flera år, men de senaste 2 åren så jag det mest varit akvarell eller copic markers. Så jag känner mig lite ringrostig på Photoshop. Dessutom har jag en uråldrig version av PS så jag vet inte riktigt hur bra den fungerar att jobba med på min nuvarande dator. Men några linjer har jag lyckats få fram än så länge iaf. 🥵

[HundochKatt]
12/18/17, 7:55 PM
#11

Jättefint så här långt! Jag skulle inte kunna åstadkomma så mycket som du gjort digitalt. Det är verkligen ett medium som jag inte behärskar för fem öre. Kan ju inte ens få till ett rakt streck där…. så jag överlåter digitalt till de som kan och du kan ju!

[KatarinePierce]
12/19/17, 4:19 PM
#12

#11 samma sak här hehe…… #10 super fin teckning. Min mobils kamera är fucked,så kan inte ta bilder. men jag håller på med en manga bild

[HundochKatt]
12/20/17, 4:01 AM
#13

Den färdiga teckningen under #6 och #7 finns nu att beskåda på min bildsida. 

https://teckning.ifokus.se/discussions/56d394248e0e744e2b000cb8-hundochkatts-bildtrad?discussions-1

Annons:
[KatarinePierce]
12/30/17, 9:57 AM
#14

Väntar på min skissbok ;(

dermot
1/8/18, 3:23 AM
#15

Hur tycker du panpastellerna funkar? Jag har länge velat prova, men som du skriver så är de rätt dyra. Jag skulle vilja kombinera dem med mina färgpennor (jag tycker det är svårt att lagra färgpennor på varandra och jag tänker att panpastel verkar vara en bra grund!) tror vovven kommer bli jättefin, så synd med din värk! Hoppas på bättring. Den här håller jag på med, från Vikings (kol, blyerts och gelpenna). Just exakt denna natt håller jag på med en oljetavla som jag vill bli klar med först men den vill jag inte publicera än då en vän ska få den som present.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




dermot
1/8/18, 3:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Den kom visst inte med

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[HundochKatt]
1/8/18, 3:56 AM
#17

#15 Nu har jag inte använt PanPastel så mycket, då jag saknar så många färger, men utifrån det lilla jag har använt dem så fungerar de riktigt bra för underarbetet till färgennor. 

Jag har använta PanPastellen på sandat papper och akvarellpapper (Fabriano Artistico HP Extra White och Stonehenge) och det fungerar bra på båda dessa. 

Ja, det är himla synd att de är så himla dyra. Å andra sidan så räcker de ju länge då man inte använder så mycket. Men 59 kr styck är lite väl dyrt och med tanke på alla färger som finns - 80 st + metallicfärger tror jag det är. Och jag vill gärna ha alla! 🤪 Men så är det med konstnärsmaterial av hög kvalitét det kostar - alldeles för mycket!

Setet jag köpte var porträttsetet + svart. Ska försöka köpa en och annan färg då och då för att förhoppningsvis få de flesta färgerna så småningom (kan nog ta några år 😎). 

Din teckning ser väldigt välgjord ut. Ska bli kul att se det färdiga resultatet.

dermot
1/12/18, 2:59 AM
#18

#17 Det låter ju fantastiskt bra, då kanske det är värt att spara ihop till. Ja tyvärr är ju inte material billigt men så är det ju, kvalité kostar och är det bra grejer så kan ju prislappen egentligen kvitta även om man önskar att man kunde bli sponsrad, haha 😅 Jag känner igen det dör med att vilja ha alla! När hag köper nya pennor köper jag nästan alltid det största paketet som tillverkaren har så man kan välja fritt, trots att det oftast slutar med att jag bara använder 60% av dem. 😁 Har haft turen med helt fantastiska föräldrar som stöttar mig i det här så jag har några gånger fått pengar till pennor av dem. Vet du om det "svarta" setet funkar bra till kol och blyerts? Tack! Jag hoppas kunna avsluta den snart.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[HundochKatt]
1/12/18, 3:22 AM
#19

#17 Jag avskyr att vara begränsad, att inte ha just den färgen som jag behöver så ja, jag vill gärna ha hela set jag med. Även fast det är kanske en och annan färg jag nästan aldrig använder - men då behöver jag inte komplettera med den färgen heller utan den finns ändå ifall att…

Önskar att man fick lite beställningar, så man kunde på det sättet sponsra inköp av material men bekantskapskretsen är antingen snåla🤪 eller också tycker de inte att jag är tillräckligt bra. Ja, jag vet inte… 

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar med svarta setet,🤔 men jag skulle tro att det fungerar bra till kol och blyerts också.

westlina
1/13/18, 10:47 AM
#20

Wow vilka snygga projekt nu arbetar med! Hunden ser riktigt levande ut, och väldigt kramgo :) #7. Och vilka detaljer i ansiktet #16! Vad använder du för att göra bakgrunden så heltäckande svart?

Annons:
[HundochKatt]
1/13/18, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#20 Tack!

Ser att jag inte lagt ut den jag håller på med nu. Inte mycket kvar på den här men den är under arbete så jag lägger in den här.

[KatarinePierce]
1/13/18, 5:38 PM
#22

#21 Vad fin lägger ut imorgon vad jag håller på med

[rumelle]
1/13/18, 9:04 PM
#23

Jättekul att se vad ni andra jobbar med! 😍

Jag har inte gjort någonting alls sedan sist. Körde av vägen och drog på mig en ordentlig hjärnskakning dagen innan julafton, så jag har inte haft speciellt mycket ork/lust till att teckna. Speciellt inte i datorn eftersom jag har varit så ljusskänslig. Men snart så ska jag nog hitta lusten och orken att sätta igång med något igen. 🙂

[HundochKatt]
1/14/18, 1:43 PM
#24

#23 Usch! Det lät inte roligt, men tur att det inte blev värre än så. Krya på dig!

dermot
1/15/18, 6:30 AM
#25

#19 Förstår precis vad du menar! Nu tänkte jag nog lite tokigt, jag läste det som att du hade köpt det setet som är grått/svart :) #20 tack så jättemycket! Det är en helt vanlig svart kolpenna :) #21 så fin! Älskar detaljerna. #23 Åh nej vad jobbigt, hoppas du snart mår bättre!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




oh-la
2/8/18, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Håller på med mitt livs första hund, både som motiv och med akvarell… verkligen inte det jag brukar teckna annars… tar alltid lite tid innan jag får "känslor" för det jag tecknar, och den här är inget undantag. Har tagit fram och lagt undan hur många gånger som helst idag och tänkt att jag lägger ner. Tar nån timme så är jag på den igen.

[HundochKatt]
2/8/18, 11:51 PM
#27

#26 Ser ju jättefint ut så ge inte upp! Ser fram emot att se det färdiga resultatet! 👍

Annons:
oh-la
2/11/18, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27, tack! Det värmer faktiskt när man är så ambivalent som jag är just nu mot den här bilden. Jag kämpar på. Ibland känner jag att vi kanske är på samma sida, jag och bilden, men mest känns det som en kamp mot penseln :P det är iofs inte ovanligt, så känner jag alltid inför mina bilder innan jag är klar.

rossy
2/11/18, 11:55 AM
#29

Roligt att se hur bilden växer fram. Ser fint ut.

[HundochKatt]
2/12/18, 10:56 AM
#30

#28 Keep going! Den ser jättebra ut och kommer att bli så fin när den är klar!

[HundochKatt]
2/13/18, 10:18 PM
#31

Nu är den färdig - tigern #20 och den kan ses som färdig här!

CamillaS
2/14/18, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Håller på att träna med färgpennor som jag känner att jag inte bemästrar helt än. Men som man säger, träning ger färdighet. Detta är min mammas katt Muscot som jag tänkt ge till henne i sen alla hjärtans dag present. Hoppas hon inte tittar in här haha 😉

Denna kommentar har tagits bort.
[HundochKatt]
2/14/18, 4:53 PM
#34

#32 Ser jättebra ut! Det tar lite tid att lära sig hur färgpennor fungerar men jag tycker att du lyckas bra så här långt!

Annons:
CamillaS
2/15/18, 10:50 AM
#35

#34 Tack så mycket! Ja det är verkligen bara att träna. Det jag tycker är svårast är att få till övergången med vit färg till en mörkare. Alltså att få dom tunnaste pälsstråna att se rätt ut. Känns iaf på något sätt lättare att rita på färgat papper än att göra det på vitt eftersom man ser då var man ritat med dom ljusaste färgerna.

oh-la
2/15/18, 11:28 AM
#36

#31…. wow… vet knappt vad mer man kan säga… #32 ser riktigt bra ut!! Vad är det för pennor?? Ser spännande ut måste jag säga :)

CamillaS
2/15/18, 1:22 PM
#37

#36 Tack så mycket! Har mest använt mig av Prisma color premier färgpennor sedan även lite Polychromos färgpennor som är snäppet hårdare än prisma för att få lite finare detaljer. Eftersom prisma är så mjuka så kan det vara lite knöligt att få till tunna linjer med dom så jag fick värva mellan sorterna.

[HundochKatt]
3/6/18, 11:29 PM
#38

Vad jobbar ni med nu då?

Själv försöker jag jobba lite på "Tummelisa" i #0 varvat med en ny artikel till sajten.

oh-la
3/7/18, 7:30 AM
#39

Här står det still… har blivit något streck här och där, men inte mer. Det är så svårt att hitta tiden med en 1,5-åring hemma. Värre lär det ju bli, börjae jobba om 3 veckor igen. Trist, för jag har ett nytt projekt i huvudet som jag skulle vilja sätta igång med.

Denna kommentar har tagits bort.
Vanilj08
3/17/18, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

En beställning jag jobbar på, Faber-Castell polychromos färgpennor :)

Annons:
[HundochKatt]
3/18/18, 11:25 PM
#42

#41 Ska bli spännande att se den färdig sedan! 👍

CamillaS
3/19/18, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

#41 Vad fin hund. Kommer säkert bli superbra när den är klar. :) Jag jobbar på en sköldpadda just nu. :D

[HundochKatt]
3/19/18, 7:33 PM
#44

#41 Fick mig ett gott skratt för jag tänkte att det var en konstig sköldpadda, du måste lagt in fel bild. Sedan kom jag på att du menar nog en sköldpaddsfärgad misse.

Vanilj08
4/3/18, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Bara örat kvar på den här beställningen 😅

[HundochKatt]
4/3/18, 3:20 PM
#46

Wow! Du är verkligen duktig på att teckna!

Vanilj08
4/3/18, 10:01 PM
#47

#46 Tack så mycket <3

[rumelle]
4/10/18, 5:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Har verkligen inte tecknat något på länge. Men har så smått kommit igång igen. Fast sakta går det för jag har inte så mycket tid till övers. 😐

Annons:
lydisleon
4/30/18, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

En fisk på g :)

[HundochKatt]
5/4/18, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Plockade fram akvarellfärgerna igår kväll och började på den här. 

Det här med akvarell är ju svårt tycker jag och nu är det mycket länge sedan jag målade med akvarell. Men jisses så kul det var! Timmarna bara försvann…. Förhoppningsvis går resten lika bra som det hitills har gjort. Referensfotot från Pixabay.

Agda
5/4/18, 1:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag hoppas det är okej att lägga ut bilder på en tavla som nu är färdig (vilket den blev häromdagen). Jag gillar att fota under arbetes gång, och så här såg det ut innan jag bestämde mig för att den fick vara klar (den sista bilden). Från början så följde jag en tutorial men det gick inge vidare så det blev lek på egen hand😉

(de två sista bilderna blev fotade i ojämnt ljus).

[HundochKatt]
5/4/18, 2:03 AM
#52

#51 Det går alldeles utmärkt. Kul att se bilder under arbetets gång. Jag brukar också fota emellanåt, under arbetets gång, men aldrig lagt ihop bilderna så som du gjort. 

Fin blev tavlan!

Har du målat i Olja eller akryl?

Agda
5/5/18, 4:59 PM
#53

#52: Jag tycker det är smidigt att lägga ihop bilderna, man får en så bra överblick över framstegen.

Tack! I akryl, håller på och lär mig måla med färger så det kändes smidigast med akryl (just nu har jag för dåligt tålamod för längre torktider 😉).

[HundochKatt]
5/15/18, 11:34 PM
#54

Nu finns akvarellen i #50 att beskåda på min bildsida.

[rumelle]
5/30/18, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Näste steg blir färgläggning.

Annons:
[HundochKatt]
5/30/18, 11:40 PM
#56

Snyggt! Ser fram emot att se den i färg.

Agda
6/6/18, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Efter att ha ritat tre människoporträtt i blyerts så var det dags att testa päls (både det och hår är något jag försöker lära mig nu), motivet fick bli min hund när hon var valp. Hittills så har jag nog suttit med den i runt 4 timmar, misstänker att jag kommer få spendera minst lika mycket tid till på den innan det är klar.

[HundochKatt]
6/6/18, 10:07 AM
#58

#57 Bra jobbat! Jättefin!

Derrtag
6/10/18, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Jobbar på två söta katter:)

[HundochKatt]
6/10/18, 10:52 PM
#60

#59 Fina! Ser fram emot att se den färdiga bilden. Själv tycker jag det varit alldeles för varmt för att sitta och teckna, men det kommer väl regn och kyla så småningom.

Derrtag
6/22/18, 9:44 PM
#61

Jaa , typiskt att jag får lust till att rita just när det är så vackert väder och midsommar😂 Jag har iaf påbörjat en stooor bild på Terry Pratchett som råkar vara min favorit författare;)

Upp till toppen
Annons: