Teckna# Människor

WIP - Work in progress

2017-11-27 18:26 #0 av: HundochKatt

Det var länge sedan någon la ut något på sidan så jag tänkte att vi kunde göra en tråd där vi lägger ut vad vi jobbar med. Dvs. Teckningar/målningar under arbete. 

Jag håller fortfarande på med denna. Försökte teckna en liten stund igår kväll på den men det blev inte så långvarigt då min hand inte är riktigt bra. Men kan jag ta lite grann i taget så kanske den blir färdig någon gång. :p

Färgpennor på UART 600 papper (sandat papper). Har använt lite svart panpastel och så Brush And Pencils Powder Blender. 

Har ju givetvis min elefantmålning också som inte är klar men tänkte att jag skulle få denna klar innan jag tar fram alla oljefärger och gör klart elefanten. Men det är svårt också med den där onda handen som förvisso är bättre men inte helt bra. 

Så vad jobbar ni på då?

Sajtvärd på Teckning iFokus

Anmäl
2017-11-27 18:28 #1 av: KatarinePierce

En bild på Vivan :) går nt så bra

Folk upplever mig som elak andra men dom som vet om vem jag är upplever mig som snäll go och rar BlommaJag ser dig alltid och jag finns alltid där gömt bakom skuggorna och tyst Blomma 

- Im Silent and  secret Blomma

Anmäl
2017-11-27 18:41 #2 av: HundochKatt

#1 Vivan? Lägg gärna upp en bild.

Anmäl
2017-11-27 18:42 #3 av: rumelle

Leker lite med copic markers.

Oooooch bilden kom inte med men det gör detsamma för den var inte bra ändå. Gapskrattar

Anmäl
2017-11-27 18:50 #4 av: HundochKatt

Nämen så trist. Jag tycker inte bilden ovan är bra heller men jag vet att den inte är färdig så den blir säkert bättre vad det lider, bara jag kan jobba med den. 

Anmäl
2017-11-27 18:55 #5 av: KatarinePierce

#2 Gör det nog imorgon

Folk upplever mig som elak andra men dom som vet om vem jag är upplever mig som snäll go och rar BlommaJag ser dig alltid och jag finns alltid där gömt bakom skuggorna och tyst Blomma 

Anmäl
2017-12-05 00:34 #6 av: HundochKatt

Jag försöker komma på lite andra tekniker att pröva med min onda hand, så jag tog fram de Pan Pastellerna jag har. Har tyvärr begränsat med färger då de är dyra i inköp men fann ett referensfoto jag fått lov att låna. Så jag började alltså på den här här om dagen. Det gick ju bra med pastellen men så fort jag skulle börja med detaljarbetet, ja, då kom värken och orörligheten. Ledsen Så nu får jag vänta med att fortsätta på den här också.... skittrist det här med handen måste jag säga. 

Anmäl
2017-12-11 12:17 #7 av: HundochKatt

Försöker teckna så mycket jag kan på min golden. I alla fall när inte handen krånglar för mycket. Får ju abstinens om jag låter bli för länge. Galen

Experimenterade lite med PanPastel och vatten och med hjälp av en stencil gjorde jag en bakgrund. Blev lite kladd till höger om hunden men det tror jag att jag kan fixa till. Tycker själv att det blev riktigt bra. Får hunden att ploppa fram lite mer. 

Men är det ingen som vill visa sina pågående arbeten???

Anmäl
2017-12-12 09:12 #8 av: KatarinePierce

Har sån ide torka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.