Annons:
Etikettallmänt
Läst 1162 ggr
[HundochKatt]
12/13/17, 11:44 PM

Hur öka aktivitet?

Frågan har varit uppe tidigare, men tycker att det är dags att ta upp den igen. 

Jag försöker verkligen med både det ena och det andra, men responsen är väldigt liten. 

Vi är få AKTIVA medlemmar. Medlemsantalet på över 2000 säger ingenting, då det är medlemmar kvar sedan starten av den här sidan. Och hade det stämt så hade det varit betydligt mer aktivitet här. Men så är det alltså inte. 

Jag känner att jag själv tappar gnistan att ens försöka, när det liksom inte händer något när man lägger ut något. Tex. senaste tråden om WIP - Work in progress. Det är bara jag som visat vad jag håller på med för arbeten, trots en trasig hand och jag tycker att det är inte speciellt motiverande att fortsätta att ens komma på något för att öka aktiviteten här. 

Jag vet att julen nalkas och det blir lite mindre aktivitet på grund av det för att alla är upptagna med julpusslet. Men aktiviteten är låg för det mesta utan julen i antåg. 

Vad ska vi göra? Vad kan ni medlemmar hjälpa till med?

Annons:
[KatarinePierce]
12/14/17, 3:13 PM
#1

Vi kanske kunde anordna någon tävling? Tror många skulle vara intresserade

[HundochKatt]
12/14/17, 3:44 PM
#2

#1 Har funderat på de banorna. Vi får klura lite på idén.

CamillaS
12/17/17, 12:47 PM
#3

Håller med att det är väldigt dålig aktivitet och jag vet även själv att det kan gå väldigt mycket upp och ner. Jag tycker att det har varit så enda sedan jag startade teckning iFokus för flera år sedan. 
Medlemmarna är engagerade ett tag och sedan dör sajten ut. Det är inte lätt att vara Sajtvärd om man inte får hjälp av aktiva medlemmar och sina Medarbetare som jag kände redan då.
Men jag hoppas verkligen att vi kan få mer fart på sidan med hjälp av medlemmarna inkl jag själv förstås eftersom jag räknas dit. ;)
För min del så har det blivit väldigt varierat med tecknandet eftersom jag håller på med så många andra intressen samtidigt, men försöker rita när jag kan och har tid.

Tävlingar kan fungera, men vad jag minns sist så var det inte så väldigt stort engagemang  då heller att anstränga sig för att vara med. 
Det är svårt detta att få igång en sajt att bli levande men jag hoppas verkligen att den kommer att bli det igen, då jag iaf skulle bli väldigt besviken om denna sajt skulle dö ut helt och försvinna. :(

[HundochKatt]
12/17/17, 1:09 PM
#4

#4 Ja, det är ju trist att det är så lite aktivitet på sajten och att det går upp och ner har jag också märkt. Men tyvärr för mycket nedåt. 

Det är verkligen en svår sajt att vara Sajtvärd till. Man vill så gärna att det ska vara mer aktivitet, att människor deltar, visar sina alster osv. 

Men tyvärr är det också omotiverande när man försöker och det liksom inte händer något. Jag funderar hela tiden på vad jag ska lägga ut härnäst för artikel eller liknande men responsen är väldigt låg. Så jag tappar motivationen att ens försöka. Varför lägga ner en massa tid på det, tänker jag. 

Jag har t o m funderat på att lämna sajten som Sajtvärd, men än så länge hänger jag kvar. Men hur länge, vet jag inte. 

Sajten är verkligen beroende av aktiva medlemmar. För att den inte ska försvinna helt och hållet. Allt hänger inte på sajtvärden eller Medarbetare, även fast de behöver också vara aktiva. 

Jag har som nämnt också funderat på det här med tävling, både före och efter att medarbetaren kom med förslaget och ärligt så tror jag inte det hjälper. För att genomföra någon form av tävling så krävs det ju ett gäng aktiva medlemmar och vi har alldeles för få sådana. Och även om man skulle dra igång en tävling så kan det KANSKE bli en liten uppgång just då, men så faller det tillbaka till låg eller ingen aktivitet igen.

lydisleon
12/18/17, 2:51 PM
#5

Ja det är sjukt tråkigt att sajten blivit så inaktiv. Det är ju en jättebra sajt egentligen, har alltid uppskattat att gå in hit och läsa. Men det är ju som du säger helt beroende av att folk är aktiva… Jag skulle iaf tycka det var jättetråkigt om du slutade, hundochkatt. Du har ju varit så bra på att ta initiativ och skriva trådar, även om aktiviteten är låg. Men jag förstår absolut att det är omotiverande…. Ska försöka vara mer aktiv själv också, nu är det ju snart jullov så kan förhoppningsvis få mer tid att måla.

[rumelle]
12/18/17, 3:09 PM
#6

Jag tecknar inte jättereglbundet. Är dessutom lite rädd för att visa vad jag gör för mitt självförtroende är verkligen i botten. Men det kanske vore bra för mig att försöka våga visa lite mer av vad jag gör. Så visst kan jag nog vara mer aktiv. Teckna är ju trots allt det bästa jag vet. Men som sagt, jag är inte den som spottar ut fem teckningar i kvarten. 😉

Annons:
[HundochKatt]
12/18/17, 7:53 PM
#7

Teckning är ju ett långsamt medium och man har ju mycket annat att göra också så det är inte lätt att spotta ut teckningar. för någon skulle jag tro. 

Och är man långsam i sitt tecknande som jag är så blir det ju än mer sällan. 

#6 Det där med självförtroendet ska du inte tänka på. Alla tecknar på olika sätt och befinner sig i olika nivåer. Huvudsaken är att man tycker att det är roligt.

rossy
12/20/17, 5:37 AM
#8

Kan förstå att du börjar tröttna på sajten "Hund o Katt" eftersom aktiviteten är låg. Själv är jag inne i en "svacka" och teckar nästan ingenting men går ändå in här ofta för att följa vad som händer och söka inspiration. Hoppas på att komma igång igen.

Men som Sajtvärd kan man inte trycka på "pauseknappen" på samma sätt. Tycker du gör ett bra jobb "H o K" som kämpar för att få liv i sajten. 

Ska för egen del  försöka komma igång med att teckna igen för jag saknar det.

Michis 08
12/22/17, 6:58 PM
#9

Hur skulle det va om vi kanske kunde ha någon form av tema och 1 dag per månad.
Som vi alla kan försöka pricka in, typ chatta med varandra ? :) 
Nu är jag inte den som vågar visa mina bilder men tack vare dig Hud & Katt och en till fin tjej så har jag blivit modigare och börjar få fason på det jag ritar. 
Vem vet … nästa år kanske jag vågar visa något öppet ;) 

God Jul Till er som varit tålmodiga och stöttat mig. /Tack!!<3

[HundochKatt]
12/22/17, 9:58 PM
#10

#9 Det kanske skulle kunna vara något men hur ska man lägga upp det? 

Utveckla det gärna vidare. 

Det är klart att du vågar visa det du tecknar! Alla börjar vi någonstans innan vi själva blir riktigt nöjda med resultatet. Man utvecklas hela tiden på ett eller annat sätt.

Michis 08
2/16/18, 6:38 PM
#11

Hej , vill be om ursäkt över min tystnad. 
Min tanka var enkel, att man har 1 dag i månaden som alla vet att vi kan va aktiva. 
Ha ett tema, ex. skuggor, material, rita med färg .. osv. 

Ska se hur det ser ut om ni kommit på någon bra lösning att öka aktiviteten här på sidan . 
/m

Upp till toppen
Annons: