Annons:
Etikettallmänt
Läst 1773 ggr
[HundochKatt]
2018-01-06 14:42

Hur ser er ritplats/ateljé ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min lilla hörna med ett Staffli, en byrå med mitt konstnärsmaterial, ett litet Ikea databord som jag lagt ett gammalt bakbord på för att göra det större. (Man får vara lite påhittig som fattig sjukpensionär). Lite ostadigt men fungerar bra, bara studioassistenten nr 4 (katten) inte går på den.🤪

Numer använder jag staffliet även när jag tecknar. Sparar på min rygg och nacke och faktum är att jag ser bättre vad det är jag gör. Resultatet blir också bättre tycker jag.  Jag har en plexiglasskiva som jag tejpar fast pappret på. Lätt att göra rent efter att en teckning är klar.  Det var lite ovant i början men nu fungerar det riktigt bra. 

Om jag ska måla med akvarell så använder jag givetvis det lilla bordet. 

Jag hoppas att jag en dag ska kunna få råd till att köpa ett riktigt ritbord som man kan luta vid behov. Men till dess får min uppsättning duga.

Annons:
[KatarinePierce]
2018-01-06 14:44
#1

Haha,så ser det ut hos mig typ

[HundochKatt]
2018-01-06 14:51
#2

#1 Bild?

Studioassistenten gillar min stol och ligger där för det mesta, när jag inte använder den. Vid fällning blir det ju en massa hår därav har jag ett gammalt badlakan på så jag lätt kan dra av den när jag ska sitta där. För en katt får man inte ha något ifred… 😎

Upp till toppen
Annons: