Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1958 ggr
TheCottonCandy
2018-02-11 22:20

(H) Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är detta egentligen en ca 3 år gammal teckning, men har haft en väääldigt lång ritpaus så har inte utvecklats mycket mer sen dess.

Jag har äntligen fått tillbaka lite inspiration till att börja rita igen (YAY) och vill gärna bli bättre, så skulle jättegärna vilja höra vad ni tycker, vad kan förbättras osv? 🙂

Annons:
[HundochKatt]
2018-02-12 10:54
#1

#0 Vad kul att du fått tillbaka lite inspiration att börja teckna igen. 

Jag tycker att hästen ser väldigt bra ut, så det enda du kan göra är att fortsätta att teckna och utvecklas efter vägen.

CamillaS
2018-02-14 12:57
#2

Eftersom du har uttryckt att du vill ha hård kritik så försöker jag gå därefter.
Jag tycker att din häst är väldigt fin! Men kan berätta lite av det jag ser i teckningen som skulle kunna bli ännu bättre. 

Det första jag reagerar på är att hästen går i ganska samma ton över hela bilden. Dvs. hästen ser enbart grå ut och smälter nästan in i bakgrunden. Det som skulle göra en stor förbättring är om du skulle jobba mer med Kontrast och ljus, alltså partier som är mörka ska vara ordentligt mörka och partier som ska vara ljusa ska vara riktigt ljusa. Kolla på olika foton, hur faller ljuset på hästen och vart är det riktigt mörkt. Tänk samma sak för man och svans, det finns även ljusa och mörka partier där.

På det sättet kommer hästen komma mer till sin rätt och poppa ut mer från bakgrunden. Sedan tittar jag på din skuggning, vet ju inte vad du har använt för pennor osv men om du skulle göra skuggorna mjukare så skulle även det se bättre ut. :)
Fortsätt öva så kommer du komma långt! 👍

TheCottonCandy
2018-04-30 20:32
#3

#1 #2 Har totalt missat att svara igen :O 

Har läst era svar och jag tackar för era ord och tips!🙂 Tar till mig av kritiken och försöker speciellt jobba på kontrasten ^^

CamillaS
2018-05-01 22:03
#4

#3👍

Upp till toppen
Annons: