Annons:
Etikettteckna-djur
Läst 2508 ggr
CamillaS
2/15/18, 7:57 PM

Muscot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är han klar och mamma har fått han i present. Hon blev jätteglad! 👍
Det är hennes katt Muscot på bilden som jag ritat av med färgpennor och vit posca till morrhåren. Tyckte iuf inte att det blev helt lyckat då morrhåren lyser upp som en julgran haha. Men kom inte på nåt annat alternativ, hade jag gjort morrhåren med en vit färgpenna så hade morrhåren försvunnit in i pälsen. 
Har ni några tips till nästa gång? 😃

Annons:
Ess1
2/15/18, 8:26 PM
#1

Så otroligt duktig du är! Jag tycker morrhåren ser väldigt realistiska ut!

[HundochKatt]
2/15/18, 8:40 PM
#2

Blev ju jättefin! Ja, Posca pennan kan lysa upp lite för mycket ibland, vilket jag använde förr. Men numer använder jag mig av mixen som nämnts. Den kan man ju mixa så den inte blir sådär jättevit, allt efter behov.

Tarotstollan
2/15/18, 10:03 PM
#3

Så otroligt vacker!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

rossy
2/16/18, 10:08 AM
#4

Jättefin som den är🙂

CamillaS
2/17/18, 1:07 AM
#5

#1 Tack så mycket! Bra att någon tycker det. :p #2 Tack så mycket! Ja den där mixen är klart intressant. Men hur var det nu gick England ur EU? Om dom inte är ett EU land längre känns det som det kommer bli dyrt att köpa utomlands hmm..

CamillaS
2/17/18, 1:09 AM
#6

#3 Tack snälla! #4 Tack så mycket!

Annons:
[HundochKatt]
2/17/18, 1:56 AM
#7

#5 Det är inte klart ännu vad jag vet. Dessutom har jag läst att handel inom EU ska vara kvar, men om det stämmer vet jag inte. Det är ju bara att kolla på Jacksons vad frakten etc. går på innan man lägger beställningen.

CamillaS
2/17/18, 10:42 AM
#8

#7 Ok får göra så. :)

Agda
3/7/18, 1:21 AM
#9

Jättefin! Jag lade faktiskt inte märke till att morrhåren var så ljusa förrän jag läste det du skrivit, och då hade jag tittat en stund på bilden.

Vanilj08
3/18/18, 9:23 PM
#10

Wow!:O Ett tips för morrhåren är att kolla på referensbilden och se om det finns andra färger i morrhåren och försöka tona ner det vita med exempelvis lite varma ljusa toner, det går väl ändå att rita utanpå? Jag brukar andvända Sakura Gelly Roll penna som inte alls blir så himla framträdande som Posca pennan, SJUKT fin iallfall <3

[HundochKatt]
3/18/18, 9:27 PM
#11

#10 Sakura Gelly Roll, fäster det bra på färgpennor? Håller det bra, så det inte "faller av" färgen?

Vanilj08
3/20/18, 2:26 PM
#12

Japp, jättebra till färgpennor enligt mig, dock inte på för stora ytor, färgen måste torka lite men sedan håller den bra och man rita med färgpennor ovanpå!

Upp till toppen
Annons: