Annons:
Etikettallmänt
Läst 2937 ggr
[HundochKatt]
2018-09-27 21:55

Känner inte med Ifokus längre

Jag funderar nu på att lämna mina åtaganden här som Sajtvärd och Medarbetare på Pelargoner i fokus. 

Detta pga den nya sajten Debatt i fokus. Som inte handlar om debatter enligt vad jag kunde se utan SD åsikter. Och borde därav heta SD i fokus. 

Jag tycker inte att det är ok av iFokus ledning att godkänna en rasistisk sajt. Jag vill inte bli förknippad med det och känner starkt obehag av en så tydlig rasistisk sida. 

Dessutom skrev jag bara ett inlägg där och blev blockad på en gång, så debatt? Näää, bara så länge man har SD åsikter. 

Meddelar imorgon hur jag tänker göra.

Annons:
Calcifer
2018-09-27 22:02
#1

Jag förstår dig och känner liknande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[HundochKatt]
2018-09-27 22:03
#2

#1 Tack! Då är jag inte den enda som känner obehag inför detta faktum.

Loris M
2018-09-28 07:35
#3

Nej, du är inte ensam. 🌺 Känner samma obehag och är väldigt förfärad över att Ifokusledningen tillåter en hatsajt.

[HundochKatt]
2018-09-28 13:33
#4

Jag har skrivit till Niklas om att jag säger upp mitt värdskap här på Teckning i fokus. 

Det enda som kan få mig att ändra mig är att de tar bort Debatt i fokus alternativt byter namn till Sverigedemokrater i fokus, så att folk vet vad det är de går in på, på en gång.

koppargaller
2018-09-28 15:23
#5

Vi är nog många som känner på samma sätt. För att det skall ha någon effekt måste det slå mot sajtens annonsintäkter.

[HundochKatt]
2018-09-28 15:28
#6

#5 Så är det nog förmodligen, men om fler markerar så misster ju iFokus kanske fler värdar som sköter iFokus gratis åt dem.

Annons:
Semlor
2018-09-28 16:25
#7

Hej!

Sjukt lågt av dem att blockera dig

Hoppas du inte avgår!

iFokus behöver dig <3!

Mvh

Vicktoria

Niklas
2018-09-28 16:38
#8

#0: Det är skillnad på rasism och vad du tycker är rasistiskt. Rasism är förbjudet i lag och tillåts inte heller på iFokus. Att du kallar något du inte tycker om för rasistiskt är en helt annan sak. Tyvärr tror jag att vi urvattnar och försvagar ordet rasism om vi kallar företeelser som i lagens mening inte är rasism för rasistiska. Det vore synd om ordet rasism tappar sin kraft i gemene mans ögon. Säger du att vi tillåter rasism, säger du också att vi bryter mot lagen. Jag utmanar dig att visa det. Annars vore det inte mer än rätt att du tar tillbaka ditt påstående.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Semlor
2018-09-28 16:49
#9

Hej Niklas!

Det är rasistiskt att skriva "Invandrare borde ut eftersom vi har bostadsbrist"

Mvh

Vicktoria

[HundochKatt]
2018-09-28 16:54
#10

#9 Tack, Semlor!

Semlor
2018-09-28 17:11
#11

Ingen orsak!

Mvh

Vicktoria

Calcifer
2018-09-28 17:21
#12

Nu är det ju faktiskt så att det finns grader av rasism som med det mesta annat. Och det skiljer även på rasism och rasism. Det borde inte göra det, men det gör det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Niklas
2018-09-28 19:02
#13

#9: Hej själv! Kan du förklara hur du avgör att det där är rasism eller diskriminering? Hänvisa gärna till lagtext eller liknande eftersom det är vad det handlar om.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Loris M
2018-09-28 19:32
#14

Niklas,

Det finns något som kallas för kulturrasism. Det är det de håller på med på Debatt. Begreppet är utspritt inom olika forskningsfält och det går ut på att framställa en kultur som högre än andra, att framhäva kulturella skillnader och att sprida falska föreställningar och myter om en folkgrupp, ex. romer är benägna att stjäla, muslimer är kvinnoförtryckande och har många fruar, invandrare vill inte jobba de vill leva bara på social bidrag, invandrare stjäl våra jobb och bostad, flyktingar våldtar…… mycket av det här redan sagt på den sajten: 

"Vi är många som har påpekat om bostadsbrist gång på gång, igen och igen men vissa håller för öronen och vill inte lyssna då slutar det med att dom blir hemlösa. 

Dags att lyssna nu va? Se till att dom utvisas det finns inga bostäder i Sverige åt alla" 

"Alla människors lika värde. Varje gång jag ser detta fruktansvärda uttryck mår jag illa. Illamående

Den som skriver så sjunker enormt i mina ögon.

Jag skulle önska att det inte accepterades på denna sajt."

Om gymnasielagen:

"Uselt.

"Så att de kan gå klart gymnasiet", sa utbildningsminister Gustav Fridolin när han i måndags meddelade Sveriges superstora highschool-stipendium till de ensamkommande ungdomarna."

"Så hur går det för denna grupp i skolan? Illa, visar en ESO-rapport och en SOU-utredning som kom på försommaren. Svensk skola är inte särskilt bra på något, men riktigt dålig är den på att utbilda utländska elever. Inget annat land i Pisa har så stor skillnad i resultat på inrikes och utrikes födda elever. Sämst går det för de ensamkommande."

"Av eleverna på Språkintroduktionen har 1(!) procent tagit examen efter tre år. Efter fyra år har 7 procent tagit examen." 

Allt som skrivs på sajten i princip går ut på att det är invandrarnas fel oavsett vad det gäller. Bostadsbristen, kriminalitet, våldtäkter, dålig skola, dålig vård….

Orkar egentligen inte läsa där (han verkar ha glömt bort att blocka mig) för jag mår bara illa av all hat som sprids där. Men ser du inte vad de håller på med så blir det nog svårt att övertyga dig. 

Googla på Kulturell rasism, det finns mycket forskning om det så kanske du kan känna igen jargongen som råder på Debatt.

koppargaller
2018-09-28 20:15
#15

"Det handlar alltså inte bara om att banta flyktingmottagandet. Socialdemokrati, liberalism, öppenhet och pluralism är främsta hatobjekt och vägen för att rensa ut motståndarna efter maktövertagandet har skisserats av olika företrädare: oppositionella tjänstemän ska avskedas, föreningsliv och utbildningsväsende ska främja SD:s vision om nationell gemenskap, svenskheten ska villkoras och pressen ska underkasta sig politiska hänsyn.

Det Jimmie Åkesson sa i går var att endast en regering som anpassar sig efter honom kan få tillträda.

Får de chansen att styra kommer snart kraven på att alla andra också ska anpassa sig."

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8w88V2/jimmie-akesson-vill-att-du-anpassar-dig

Niiinah92
2018-09-28 21:32
#16

Har full förståelse för ditt val men tycker det är jättesynd 😕

Niklas
2018-09-29 15:22
#17

#9: Min uppfattning är att det inte är ett rasistiskt uttalande. Det finns ingen hänvisning till etnicitet. I Sverige är det diskrimineringslagen som tar hand om FN:s krav på att man inte ska särbehandlas på grund av ras, med mera. Diskrimineringslagen säger lite förkortat att det är diskriminering om du behandlas illa på grund av: - Kön. - Sexuell läggning. - Könsidentitet eller könsuttryck. - Etnisk tillhörighet. - Funktionsnedsättning. - Religion eller trosuppfattning. - Ålder. Meningen innehåller såvitt jag ser ingen referens till något av det här. Därför är min uppfattning att det inte är diskriminering i lagens mening heller. Dessutom gäller diskrimineringslagen i ett antal olika sammanhang, nämligen: - Skolan och högskolan. - Arbetsplatsen. - Sjukvården. - Myndigheter. - Vid försäljning av varor, tjänster och uthyrning av bostäder. iFokus är inget av detta i det här fallet. Meningen är en uppfattning uttryckt av en person. #14: ”Kulturrasism” är såvitt jag vet inte kopplat till någon lag vi kan förhålla oss till från iFokus sida. Det handlar inte om vad jag personligen tycker om det som skrivs på sajten. Det vore dumt att försöka bygga regler kring det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[kaffeslända]
2018-09-29 15:29
#18

Det låter väldigt rasistiskt. Jag ska kolla upp saken och lämnar kanske iFokus själv sedan. Det borde framgå tydligt vad sajterna handlar om.

Loris M
2018-09-29 16:46
#19

#17 Ni gör förstås hur ni vill. Jag tänker att hela idén med sajten är osmaklig för att uttrycka det milt. Man behöver bara gå in och läsa alla inlägg för att se hatet och se hur de vinklar allt och hur det mesta handlar om främlingsfientlighet.

Att kulturrasism inte är förbjuden innebär inte att det inte är fel. Barnaga förbjöds i Sverige 1966 så innan dess var det kanske okej att tänka: "Det är faktiskt inte förbjudet att slå sina barn så jag gör det". Så kan man inte tänka. Men jag förstår hur du/ni tänker och att ni försöker vara opartiska och så länge ingen bryter mot de svenska lagarna så behöver inte ni ingripa. Jag förstår det. Jag tänker i alla fall inte lägga mig i vad de gör på den sajten. Jag tänker inte svara på sajtvärdens inlägg och provokationer utan håller mig till mina sajter och försöker bidra till en positivare bild av Sverige än vad som målas upp på den sajten. 

Men det verkar som att ni håller på att tappa medlemmar och sajtvärdar och frågan är om ni tycker att det är värt det för att låta några arga SD: are avreagera sig.

Hamsteruppfodare
2018-09-30 10:15
#20

Hej Niklas!

Så sjukt tråkigt att jag inte kan logga in på mitt konto eftersom jag inte delar samma åsikter som dig……………jag kommer att lämna iFokus nu och hålla mig till mina fb grupper. Jag som hade hört så mycket bra om er! Tycker att fler borde lämna ifokus…det finns ingen rättvisa!

Mvh

Vicktoria

Uppfödare av Campbells under prefixet Coconuts hamsteruppfödning

Annons:
koppargaller
2018-09-30 14:49
#21

#20 Jag tvivlar på att dina åsikter har något att göra med dina problem att logga in, du borde ställa frågan inne på https://support.ifokus.se/https://support.ifokus.se/

[HundochKatt]
2018-09-30 15:06
#22

Det är då tråkigt att du Niklas,  inte kan se rasismen i den omnämnda tråden. Eller överlag på Debatt i fokus. 

Du skriver själv om etnicitet i ditt inlägg ovan, bland annat…. men inte kan se att det handlar om etnicitet i det nämnda inlägget?

"Se till att dom utvisas det finns inga bostäder i Sverige åt alla" 

Vilka ska utvisas? Jo, de ensamkommande och vi vet ALLA vilka de ensamkommande är. Det är inga svenskar! Utan det är flyktingar och det är väl så nära etnicitet man bara kan komma. Man pekar ut en grupp individer som ska ut!?!? 

Man behöver inte alltid skriva vilket land det gäller, inte heller vilken religion det gäller. Här pekar man tydligt ut de ensamkommande. 

Man måste vara blind om man inte ser det! 

För övrigt är det skrämmande att du inte ens kan ändra på sajtens namn. Den handlar inte om DEBATTER i allmänhet, utan det handlar om SD åsikter. Det ser man tydligt när man läser bara några få trådar. Flyktingar, invandrare, ensamkommande etc. pekas ut gång på gång!

Tant Grön
2018-09-30 15:11
#23

Ser att Niklas nu har en annan Avatar. Är det samma person bakom, eller har någon annan tagit över som "Niklas"?

lämnarifokusnu
2018-09-30 15:15
#24

Hej Koppargaller

Jo det är visst så att jag inte kan logga in på något konto.

Men det gör inget jag vill inte vara med rasister :(

Jag tänker hålla mig till SHF och andra hamkstergrupper på FB. 

Niklas du är ett skämt kan jag säga,du måste vara blind som Hundochkatt säger. + riktigt fegt av dig att ta bort mina inloggningsuppgifter

Loris M
2018-09-30 15:33
#25

#24 Att gå till angrepp hjälper varken dig eller oss andra som vill vara kvar och kämpa mot hatet. Tagga ner lite.

Niklas
2018-10-01 14:08
#26

#19: I mina ögon är det här en betydligt större fråga än ”några arga SD: are”. Om iFokus övergår från ett regelverk baserat på svenska lagar till ett baserat på rätt och fel åsikter, tror jag dels att vi får ett hopplöst, ändlöst tolkningsjobb, dels en omöjlig uppgift när vi ska försöka förklara för medlemmar i generella termer vad som gäller och dels tar ett långt steg bort från yttrandefriheten. Visst, yttrandefriheten är inget som iFokus måste följa, men jag tycker ändå att det är en bra princip att värna om. Hur ska vi kunna säga att en åsikt som inte bryter mot svensk lag är otillåten, medan en annan är okej? Jag tycker att mycket av det som skrivs på sajten är sorgligt, läskigt och ännu värre saker. Jag tycker synd om dem som lever i en verklighet där de åsikterna behövs. Jag är medveten om att jag lever i ett av världens absolut bästa länder, i en trygg förort utanför världens vackraste huvudstad. Jag kan gå ut när och var jag vill utan att behöva känna mig otrygg. Jag har mat, tak över huvud och får massor av kärlek varje dag. De brott vi utsätts för är mestadels inbrott och stölder av olika slag. Vi blir inte fysiskt angripna av någon. Enligt uppgift är gärningsmännen ofta del i kringresande ligor, inte ensamkommande flyktingbarn. De invandrare och flyktingar jag känner är mestadels högpresterande, välanpassade och samtliga är trevliga personer. Inget av det ger mig rätt att tysta dem som upplever sig leva i min spegelvända värd. Om de tror att människor med ett annorlunda namn eller annan bakgrund är roten till allt ont de upplever är det väl bättre att de får dela med sig av sin oro? På en kurs förra veckan fick jag lära mig att ett av de effektivaste sätten att bli av med en rädsla eller oro är att möta den. Att tänka de obehagliga tankarna och observera dem. Först då kan man på sikt bli av med dem. Genom att trycka undan dem växer de sig i stället starkare. Inga åsikter blir svagare av att de tystas. Om er värd är bättre än den som beskrivs på Debatt iFokus, berätta om den på andra sajter. Ge er alternativa bild av hur de problem som finns i världen kan lösas. Låt dem som lever rädda få en inblick i ert liv. Ni kanske lever på samma gata utan att veta om det. Låt er optimism smitta av sig till dem som behöver hopp. Visa att hudfärg, religion eller kön inte är avgörande för om man ska ha samma rättigheter som människa. Det finns goda människor av alla sorter och det finns onda människor av alla sorter. Vi kan inte generalisera utifrån grupperingar som födelseland, kläder och språk. Jag tror att alla människor börjar som goda. Några blir onda på vägen, på grund av sina upplevelser och hur de har blivit bemötta. Ondskan är deras sätt att hantera sin verklighet. #22: Den som har pekat ut ensamkommande barn och flyktingar är du. Vi kan inte bedöma texter utifrån något annat än vad som faktiskt är skrivet. Då kommer vi in på tankeläsning. Ditt sätt att tolka texten visar att du inte följer iFokus rekommendation, att tolka vad andra skriver som om det vore skrivet med gott uppsåt. Du är inte ensam, de flesta av oss faller i den fällan ibland. Tror du att det är en elak människa som har skrivit det? Det gör inte jag. Jag tror att det är en desperat människa. Någon som inte har det lika bra som du och jag. Någon som inte ser en annan möjlighet än att hans eller hennes problem beror på en person som inte är född i Sverige, men just har anlänt hit, i stället för exempelvis någon politiker, som har varit här sen långt innan personens problem startade. #23: Avatar kan du byta i dina inställningar. Användarnamn är däremot mer eller mindre permanenta. Så länge jag heter som jag gör är det fortfarande jag. Jag tyckte likadant när jag hade förra avataren. #24: Jag har skrivit till dig vid otaliga tillfällen att så länge som du inte håller dig till iFokus regler kommer jag att ta bort alla dina användare. Du fick chans att sköta dig och stanna kvar, men du valde att inte ta den. Jag kanske har tagit bort hundra av dina användare. Jag kommer att ta bort hundra till om det behövs. Du är bara en liten del av mina dagliga rutiner. #25: Det är ingen fara. Hon är känd sen länge och kommer inte att ändra beteende för något du eller jag skriver.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[HundochKatt]
2018-10-01 14:25
#27

#26 JAG har inte pekat ut ensamkommande och flyktingar - jag har bara pekat på vad som skrivs. Och som sagt var, man måste vara blind om man inte ser rasismen i den omnämnda tråden och över hela Debatt i fokus.

Och du har ingen aning om vem jag är. Jag har det definitivt inte bra i vårt Sverige, som sjuk och fattig. Så snacka inte en massa som DU inte vet något om! Men hur som helst, även om jag hör till de fattigaste i vårt land, så är jag långt ifrån rasist! För det är inte flyktingarna och invandrarna som sett till att jag är fattig! Utan det är våra politiker! (Alliansen såg tex. till att jag blev utförsäkrad 2 ggr, jag har betalt mer skatt än arbetaren gjort procentuellt sett.)

Att godkänna Debatt i fokus var fel ända från början och kanske skulle du ha givit oss på värdsajten lite mer tid att protestera innan den publicerades. DU kunde ha lyssnat och åtminstone bytt namn på sajten INNAN, den publicerades. Men det finns inget som hindrar dig att byta namn nu heller. 

Jag är övertygad om att det är många, många fler som tycker som jag, men alla vill inte göra sin röst hörd. 

Men, men, jag förstår att du kommer aldrig att inse vad du har tillåtit. En hatsajt där man skyller allt på invandrare och flyktingar. Se, det är ju de ensamkommandes fel att vi har bostadslöshet, så skicka ut dem.  Det är min tolkning av vad som skrivs och många med mig tolkar det exakt på samma sätt! Och det är hemskt att man här på iFokus tillåter den öppna rasismen!

Annons:
Niklas
2018-10-01 14:45
#28

#27: Jo, du pekade faktiskt ut ensamkommande och flyktingar. Här är ett citat ur din text:

”Vilka ska utvisas? Jo, de ensamkommande och vi vet ALLA vilka de ensamkommande är. Det är inga svenskar! Utan det är flyktingar och det är väl så nära etnicitet man bara kan komma.”

För övrigt är inte flyktingar en folkgrupp.

Vi brukar låta minst fem värdar ge synpunkter på en sajt innan den lanseras. Det fanns omkring 20 kommentarer när jag lanserade sajten. Ingen hade nämnt rasism vid det tillfället. Fast det hade inte spelat någon roll eftersom det hittills inte har kommit fram något som tyder på att det finns rasistiska inlägg på sajten nu heller. Koncentrera dig på vad som finns där i stället. Polisanmäl direkt om du hittar något lagbrott. Då får vi en utomståendes tolkning av lagen.

Glöm inte heller bort att det som skrivs på sajten har flyttat dit från andra sajter. Varför har du inte hört av dig om dem? Jag tycker att det är bättre att samla det på en plats där de som vill diskutera det kan göra det och där vi andra slipper se det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
2018-10-01 15:01
#29

Sista stycket i #28 kan ju uppfattas som lovvärd, däremot kvarstår problemet med sajtens namn. Någon debatt lär det aldrig bli eftersom alla inlägg som inte är SD vänliga tas bort, i den mån vi inte redan är portade från att skriva.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[HundochKatt]
2018-10-01 15:59
#30

#28 Ja, jisses amalia. Vad ska man säga? Äh, jag bryr mig inte ens att kommentera det påståendet, för du verkar förvränga saker och ting, så att det passar dig och dina åsikter!

Angående din fråga så bevistar jag INTE ALLA sajter på iFokus, så bara din fråga här är ju löjlig. Men, som förklaring så var jag nyfiken på den nya sajten DEBATT och tyckte det lät intressant och när jag läste just DEBATT så tänkte jag att det handlar om allt möjligt mellan himmel och jord. Men vad är det jag ser, jo, ren och skär rasism - även fast du inte håller med. Än en gång, sajten handlar INTE OM DEBATTER I ALLMÄNHET, utan om SD frågor och åsikter. Det står ju t o m i sajtbeskrivningen!!

Och jag håller med vallhund här. Jag skrev ETT INLÄGG och blev blockad direkt. Varför? Jo, för jag delade inte deras åsikter! De vill inte ha någon där i gruppen som inte delar deras åsikt, är det DEBATT? 

Men nu lämnar jag denna diskussion och lämnar iFokus, för det här är ju helt horribelt och att uppmana folk att polisanmäla, det är lågt! De har väl viktigare saker att göra än att gå och läsa på sådana här sidor! Och När det är så enkelt att bara ändra på sajtens namn. Så att folk inte gör som jag och blir så illa berörd av det som går att läsa där. Usch!

cHorse
2018-10-02 11:25
#31

Jag har följt den här tråden och undersökt "Debatt" sajten. Det står klart och tydligt i deras beskrivning att forumet handlar om Sverigedemokraterna, så vad är anledningen att de får behålla namnet "Debatt"? Sajten handlar uppenbarligen inte om debatt eftersom alla är högerextrema och de med annan åsikt blockas.
Jag förstår att ni inte vill ta bort sajten eller börja blocka folk när dem inte bryter mot  lagen, även om det som skrivs där är tydligt rasistiskt.
Snälla byt namn på sajten så att inte personer lockas dit och tror att det faktiskt är ett debattforum, annars kommer även jag tyvärr lämna iFokus.

koppargaller
2018-10-02 11:28
#32

En sådan här tråd skulle säkert få ligga kvar på sajten ifråga:

"Vänsterpartiets arv visar människans sämsta sida"

DEBATT: Dagens ledning gick med i ett parti som tog ställning för förtryckarna, skriver Gunnar Hökmark (M)
https://www.expressen.se/debatt/vansterpartiets-arv-visar-manniskans-samsta-sida/

Tror ni samma rubrik o ingress fått ligga kvar om man bytt ut V mot SD?

Niklas kanske vill prova?

Tant Grön
2018-10-02 11:46
#33

Väldigt konstigt att den får kallas "debatt" och att Niklas inte förstår detta. Funderar också på att gå ur, men avvaktar lite.

Niklas
2018-10-02 12:47
#34

Namnet tycker jag är en struntsak i det här sammanhanget. Det går att byta. Det viktigaste är huruvida sajten innehåller rasism, diskriminering eller andra olagligheter. Vore den full av sånt skulle vi inte tillåta den på iFokus. Jag blir upprörd när ordet rasism används på ett slarvigt sätt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tant Grön
2018-10-02 19:16
#35

#34 Funderar ni på att byta namn? 

Om jag får vara nyfiken, tycker du att det är mer upprörande att ordet rasism används på "fel" sätt, än rasismen i sig?

Niklas
2018-10-03 10:09
#36

#35: Vi funderar inte aktivt över ett namnbyte. Visar det sig att det passar illa kan vi göra det. Sajten är ju alldeles nystartad så vi får vänta och se vart den tar vägen innan vi vet. Om rasism: Det beror på hur du menar. Generellt sett är naturligtvis riktig rasism ett större problem än feletiketteringen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Icewolf88
2018-10-04 13:03
#37

Jag håller med Niklas fullständigt. Jag är emot rasism, men samtidigt så är jag så enormt trött på att folk missbrukar ordet och kallar allt som upprör dem för rasism.

koppargaller
2018-10-04 15:04
#38

Jag har ytterst sällan stött på någon som missbrukar ordet rasism i den bemärkelsen som åsyftas i tråden.

Däremot stöter jag väldigt ofta på "jag är inte rasist, men…."

Niklas
2018-10-04 16:32
#39

#38: Varje gång någon säger rasism när det inte är rasism är det missbruk.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Aleya
2018-10-09 20:31
#40

Nu kommer jag inte säga nått om den aktuella sidan är rasistisk eller ej. Dock står det ju i beskrivningen att man ska diskutera om sverigedemokraterna och att åsikterna är med sverigedemokratiska än socialdemokratiska. Så debatt känns som ett otroligt missvisande namn då detta står i beskrivningen. Så det kanske vore bra att ändra namn enligt vad beskrivningen säger.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: