Annons:
Etikettallmänt
Läst 793 ggr
[HundochKatt]
2018-09-28 15:15

Tack för mig!

Jag har nu lämnat Teckning i fokus som värd och kommer att lämna iFokus förmodligen helt och hållet. 

Det har varit roligt att vara värd för Teckning i fokus och jag hoppas att jag har bidragit med något under de år som jag funnits här. 

Men som jag har skrivit så känner jag inte riktigt att jag vill förknippas med iFokus längre, när man godkänner en sajt med rasistiska inslag under ett felaktigt namn. 

Att tycka att man ska "ut med invandrare pga bostadslöshet" är för mig rasistiskt!

För mig ska iFokus vara ett trevligt och intressant forum, med olika intresse områden givetvis, allt efter smak, men att tillåta en sajt som bygger enbart på SD åsikter och framförallt döljer det under ett allmänt namn som Debatt, det tycker inte jag är ok för det handlar inte om Debatter i allmänhet. 

Jag hoppas att det dyker upp någon lika intresserad som jag av Teckning och målning som vill ta över som värd. 

Ha det gott!

Annons:
Niklas
2018-09-28 16:31
#1

Det är skillnad på rasism och vad du tycker är rasistiskt. Rasism är förbjudet i lag och tillåts inte heller på iFokus. Att du kallar något du inte tycker om för rasistiskt är en helt annan sak. Tyvärr tror jag att vi urvattnar och försvagar ordet rasism om vi kallar företeelser som i lagens mening inte är rasism för rasistiska. Det vore synd om ordet rasism tappar sin kraft i gemene mans ögon.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[HundochKatt]
2018-09-28 16:53
#2

"Se till att dom utvisas det finns inga bostäder i Sverige åt alla"

Och så en länk till e-kuriren om ensamkommande

Är inte det rasistiskt att säga att ensamkommande ska utvisas bara för att det inte finns bostäder åt alla? 

Om det hade stått att "alla som inte har bostad ska utvisas oavsett etnicitet", så hade det inte varit rasistiskt! 

Det är också skillnad på att ha en åsikt om diverse saker men att uttala och uttrycka sig som ovan bland mycket annat ÄR RASISTISKT! 

Nazisterna var väl inte heller rasistiska då? Som skulle utrota alla Judar. Här är bara skillnaden att ensamkommande ska utvisas mot att judarna utrotades. De får leva alltså.

koppargaller
2018-09-28 17:44
#3

"Dags att lyssna nu va? Se till att dom utvisas det finns inga bostäder i Sverige åt alla."
https://debatt.ifokus.se/discussions/5bad212d8e0e74053386937f-ensamkommande-blir-hemlosa-vad-var-det-vi-sa?discussions-1

Kanske inte rasistiskt, men inte långt ifrån. Främlingsfientligt är det i allra högsta grad.

[EM_L]
2018-10-05 09:15
#4

Jag kommer att sakna dig HundochKatt! Jättemycket! Hoppas att du kommer att komma tillbaka snart❤️

Upp till toppen
Annons: