Annons:
Etikettmaterial-och-teknik
Läst 734 ggr
Surpan
10/29/18, 8:30 AM

Vattenfärg/akvarell

Jag vet inte riktigt om jag hör hemma här, men jag hittade ingen "målning.ifokus". Jag har börjat måla med vattenfärger, såna där billiga vanliga för barn eller vanligt pyssel. Nu börjar jag känna att de inte riktigt gör jobbet, det är svårt att blanda rätt färger och få fram klara färger. 

Har ni några tips på bra, billiga och nybörjarvänliga vattenfärger/akvarellfärger?

/Surpan

Annons:
Loris M
10/29/18, 8:47 AM
#1

Det finns en sajt om Akvarell, men den är under fria och inte så aktiv. Kan hända att du hittar något tips där:

https://akvarell.fria.ifokus.se/

Namiko
10/29/18, 8:52 AM
#2

Winsor & Newton har billiga och bra akvarellfärger. Dom har två varianter, en professional och en billigare variant, Cotman. Den billiga varianten är utmärkt och du kan få tag på en låda med 12 halvkoppar för under 200:- vilket är bra att börja med. Enskilda halvkoppar kostar runt 20:- om du vill köpa till färger.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Surpan
10/29/18, 8:56 AM
#3

#1 Tack för tips!

#2 Tack! Vet du vart man köper dom enklast?

/Surpan

Namiko
10/29/18, 8:59 AM
#4

#3 Jag köpte mina här och valde "blue box" över plastlådan eftersom den har plats för 24 färger så jag kan köpa till färger eftersom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Surpan
10/29/18, 9:07 AM
#5

#4 Tack! Jag ska nog köpa en likadan. 🙂 Har du tips på några bra penslar också? Jag köpte ett set från panduro men det släpper så sjukt mycket hår.. :/

/Surpan

Namiko
10/29/18, 9:44 AM
#6

#5 Mina två favoritpenslar är en da Vinci som jag inte hittar på hemsidan nu och en Winsor & Newton Cotman serie 111, båda två är syntetpenslar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Torparmor
10/29/18, 10:07 AM
#7

Har du en ClasOhlason butik i närheten finns Winsor även där, något dyrare än enl extrapriset på 12-lådan, men du slipper frakten 🙂


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Surpan
10/29/18, 11:21 AM
#8

Jag beställde på adlibris nu, 199kr och gratis frakt, men jag valde till frakt på 25kr för att få hem det snabbare. 🙂 Köpte en palett och några billiga syntetpenslar också.

/Surpan

CamillaS
10/29/18, 2:27 PM
#9

#8 Nu har du ju redan beställt från Adlibris och betalat för snabbfrakten. Jag hoppas verkligen att du får den snabbare nu när du betalat extra för det.
Tråkigt nog så vet jag flera andra som också betalat för snabbfrakt för att få sakerna snabbare men det gick inte snabbare. Så dom vart väldigt besvikna på Adlibris.
Men hoppas att du har turen att få valuta för fraktpengarna även om det "bara" är 25 kr så känns det tråkigt om man betalar det för ingenting.

Surpan
10/29/18, 3:07 PM
#10

#9 Okej, trist att höra. Den vanliga frakten var så lång så jag tänkte att 25 kr är inte så mycket för att få det lite tidigare. Om paketet blir sent så får jag se till att vara en jobbig kund. :)

/Surpan

CamillaS
10/29/18, 3:14 PM
#11

#9 Ja det är viktigt att klaga om dom inte håller det som utlovas så dom förstår att dom inte kan behandla sina kunder hur som helst.
Det som är intressant också är att den vanliga frakten kan gå lika snabbt som snabbfrakten men inte alltid.
Hoppas du får ditt paket snabbt. :)

Upp till toppen
Annons: