Annons:
Etikettövrigt
Läst 544 ggr
Hurmelin
2019-01-19 17:16

Omotiverad tecknare

Enda sen jag varit liten har jag gillat att rita, det har varit ett sätt att uttrycka sig på, något som man ständigt utvecklar med tiden. Det var lätt att greppa pennan och börja skissa när jag var yngre. Men i takt med mitt lite trassliga psykiska mående så har det blivit svårare att komma igång. Jag har egentligen inte 'riktig' ursäkt till att inte rita; har fin ritplatta som bara väntar på att användas. Varje gång jag sätter mig ner och försöker rita så kan jag inte sitta mer än en timme oftast, jag tappar hela tiden motivationen att fortsätta. Jag vill rita men det går inte. Ibland får jag till någon mindre figur, men blir sällan mer komplicerad än så.

Jag ritar mest seriefigurer. Bakgrunder är svårt men det är något som jag vill bli bättre på.

Så jag vill få några tips på vad som kan hjälpa att börja rita lite igen.

Annons:
Zav
2019-01-20 11:40
#1

En timme är ändå en timme :)
Doodla. Släpp pressen på att det ska bli något.  Se det du knåpar fram som ett utkast - gillar du det och blir inspirerad så gör ett nytt utkast och definiera. Annars så släng det och gå vidare.
Jag brukar kolla/lyssna på youtube videor med folk som målar eller pratar om artist psyke osv.

Upp till toppen
Annons: