Annons:
Etikettallmänt
Läst 608 ggr
ComaT
2/5/19, 11:08 PM

Akvarell/Uphängning/konst

Hej alla konst/design intresserade. Skriver väl framför allt till er som kan något om upphängning av konstverk. Men givetvis alla som kan hjälpa mig med min fundering/problem är välkommen att spåna ut en lämplig lösning. Är en av ett 60 tal deltagare i Gästrikekonst 2019 och utställningen kommer som ett maglevtåg mot mig. Börjar känna nervositet, glädje, ångest mm ;) Ok, nu till funderingen. Hur kan jag hänga upp ett av mina verk, utan traditionell ram med glas och fäste på baksidan? Storleken på verket är 56*70 cm 300g - 425g (helark akvarell). Vilka tekniker finns det för att hänga direkt på vägg? Väggen som allt ska hänga på kommer gå att spika i, min enda lösning i huvudet är att jag köper tjärpapps nubb, kort spik med stort huvud. Spikar cirka 3 spikar nere o 3 uppe, kanske 1 i mitten på vardera sida? Please share u'r ideas :) Mvh:Jonas

Annons:
ComaT
2/6/19, 1:36 PM
#1

Har sidan relativt låg trafik eller är det ingen som har en susning om hur mifundering skulle kunna lösas? ;)

Derrtag
2/6/19, 6:17 PM
#2

Hej! 

Det enda jag kan tänka på är såna klämmor som på denna bild:

https://www.ohprints.com/blog/wp-content/uploads/2016/09/bindercloseup1.jpg

Det kanske inte är finast, men du kan säkert hitta klämmor med mer elegant design:) Eller din idé med spikarna var inte heller dumt ju!

ComaT
2/7/19, 5:37 PM
#3

Tack Derrtag för ditt tips och visat intresse :) jag ska gå ner till kulturcentrum där jag bor och kolla om någon vet hur jag skulle kunna göra. Ska försöka uppdatera om jag får bra förslag i mitt sökande.

Zav
2/8/19, 3:58 PM
#4

Varför inte ram? Du kan ju såga till lister och spika upp direkt på äggen som en ram :)

Upp till toppen
Annons: