Annons:
Etikettövrigt
Läst 874 ggr
Yram_98
2019-02-06 20:45

Hur paketerar och skickar ni?

Hej, jag undrar precis det som rubruken säger; hur ni paketerar och skickar era teckningar? Jag har skickat ett par teckningar för läänge sen och då la jag teckningen mellan två kartongskivor i ett vadderat kuvert som jag sen la i en såndär gul jättestor brevlåda (som jag heeelt tappat namnet på haha 😂) Men jag undrar hur man skickar större teckningar och paketerar dem på bästa sätt? Rör är inte aktuellt då mina papper inte går att rulla utan att det blir fullt med veck. Vill ju helst undvika att det blir några veck eller andra märken på teckningen på grund av att jag slarvat med paketeringen. Berätta jättegärna hur ni gör och hur ni tycker att det funkar :)

Annons:
Wand
2019-02-07 08:19
#1

Jag målar med akvarell så jag lindar försiktigt in bilden i plastfolie för att inte färgen ska smetas ut av regn, snö eller fukt, och så skickar jag bara i ett vanligt kuvert. 😂

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Yram_98
2019-02-14 13:31
#2

#1 Jaha, det är kanske jag som gör det alldeles för komplicerat haha 😂 Jag kan ju dock inte skicka stora bilder i ett vanligt kuvert, men då kanske det funkar att göra så som jag gjort tidigare. Bara att jag får använda typ kartong istället för vadderat kuvert :) Tack för ditt svar!

Zav
2019-02-14 18:10
#3

#2 Ja, jag hade nog kört på kartong :) Lite plastfolie om det är fuktkänsligt.

Planerar att skicka i billig ram från IKEA för jag är nojjig..

Yram_98
2019-02-15 17:20
#4

#3 Jag funderade också på det med billig ram, fast jag hade tänkt köpa på second hand för det känns så ovärt att köpa en helt ny. Sen funderade jag på plywoodskiva att lägga i så att det inte går att vika. OSB-skivor är billigare men tyngre och då blir frakten dyrare istället. Vill helst undvika plast så långt det går (för miljöns skull) men det är klart att man kanske måste skydda det mot fukt. Har tänkt på detta ett tag och inte kommit fram till nåt (som vanligt) haha, men jag ska prova mig fram. Får se vad som funkar bäst😅

Zav
2019-02-16 09:16
#5

#4 Det finns ju tunn, hård kartong (tänk bokomslag) som inte går att böja så lätt :)

Upp till toppen
Annons: