Annons:
Etikettövrigt
Läst 529 ggr
Sims4.sims4
2019-06-29 10:47

Är Polychromos bra?

Hej! Jag funderar på att köpa polychromos. Är det någon som har dom eller som har hört något om dom. Skriv i så fall gärna här vad ni har hört eller tycker om dom.

Annons:
CamillaS
2019-07-03 19:12
#1

Jag har 120 setet Polychromos och älskar dom. Det är oljebaserade pennor så dom är snäppet hårdare än t.ex Cran d'ache luminance som även är mycket dyrare färgpennor och vaxbaserade. Dom kan vässas till en riktigt fin spets så man får till fina detaljer. Trevliga att jobba med och pigmentrika. Det krävs att man ritar lager på lager för att få till ett så bra resultat som möjligt, men det gör det med alla färgpennor om det är en sådan effekt man vill uppnå, att inte pappret ska synas igenom. Är det något mer specifikt du undrar över med dom?

Zav
2019-07-11 10:36
#2

De är några av de bästa pennorna du kan få, rent generellt. Caran d¨'ache är väl de enda som slår dem, och då om man vill ha mjukare pennor. Sen kan det finnas orsaker till att man vill ha andra egenskaper.

På en budget kan marco renoir vara ett alternativ. Mjuka, pigmentrika men inte alltid man får samma färg på pennan som den ser ut att ha och ljusfasthet är inte fastställd (även om de ska vara ljusfasta).

IceTee
2019-07-13 03:59
#3

Det beror självklart på vad man vill ha dem till, men generellt tycker jag att alla som målar med färgpennor ska prova polychromos. Det är vad jag använder till mina porträtt. De ger bra färg, de håller spetsen bra, och de är lättillgängliga
De kan bli lite "randiga" eftersom de är relativt hårda, men det kan man vänja sig vid utan större problem

Medarbetare på Skor iFokus

GunSil
2019-07-30 13:41
#4

Jag har precis beställt mitt första Polycolor koh-i-noor 24-set, och ser fram emot att skapa med dem. Målar i övrigt med akryl samt färgpennor i Posca å molotow, men vill med dessa nya, testa mig vidare med  nya utmaingar..

Tjingeling/ GunSil & Fyrbeningarna

www.gunsil.se

IceTee
2019-08-22 02:12
#5

#4 har provat dem och tycker att de är ganska bra, men de har inte lika många färger som polychromos, samt att de ju är vattenaktiverade vilket polychromos inte är.

Dela gärna med dig av dina erfarenheter sedan!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: