Annons:
Etikettoff-topic
Läst 631 ggr
[EM_L]
7/28/19, 11:03 AM

Någon här på sajten som gått...

Jag är bara nyfiken ifall någon är på Teckning iFokus har gått Estetisk linje på gymnasiet med inriktning Bild och Formgivning?🙂

Ifall, hur tyckte du att det var? Vad fick ni lära er och göra på bildlektionerna=)

Jag  tycker att detta sommarlov har gått otroligt fort! För mig är det bara två veckor och tre dagar kvar tills jag ska börja nian.

Och har ju redan funderat så mycket angående gymnasieval. Det har skiftat mellan Naturvetenskap, Naturbruk och Estetisk.

Och man kan säga att jag är färdig och redan vet. Att måla, teckna och rita är en del av mig och om jag tappar intresset en månad så kommer det alltid tillbaka.

Estetisk med bild och formgivning är det jag skulle vilja välja. Och jag undrar som nyfiken i en strut vad ni fick göra på bildlektionerna😎

Det kan ju vara en kul tråd att diskutera i, alla är välkomna såklart att diskutera och ha sina tankar. Håll er bara till ämnet.

/MEML

Medarbetare på Teckning iFokus och Omplacering iFokus

Annons:
Turast
8/11/19, 4:40 PM
#1

Jag gick Serieteckning och Illustration 1 år på gymnasiet men då skolan skulle läggas ner och vi skulle flytta till en skitskola rent ut sagt så sökte jag naturbruk med inriktning hund istället. Men det var väldigt kul det året jag gick, men också väldigt mycket press och för mig prestationsångest. 

Sen får man ju tänka lite på vad man vill göra sen, många estetiska program är som tur är högskoleförberedande så du åtminståne får grundläggande högskolebehörighet.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

IceTee
9/25/19, 5:28 AM
#2

Jag gick konst i gymnasiet (hoppade av skolan mitten av andra året, dock)

På lektionerna var det ungefär en tredjedel teori och två tredjedelar praktik där vi satt och tecknade/målade/skulpterade utefter konstformen vi studerade just nu. Ibland gick vi på utställningar också

Tyckte verkligen om det, och mycket av det jag lärde mig då bär jag med mig varje gång jag tecknar eller målar

Medarbetare på Skor iFokus

Zav
10/9/19, 5:33 PM
#3

Jag är ju lärare och hade min praktik på estetgymnasie :)
Där var det både rent praktiskt måleri, keramik, digitalt i photoshop men också mycket samtal om bilder, budskap och så en del egna projekt och någon utställning. Projektarbete ihop med andra ämnen, väldigt spännande för mig att se vad eleverna skapade. Imponerande rent av.
En del arbete mot företag, logotyper och så också.

Upp till toppen
Annons: