Hur skall man börja?
Hej I går fick jag hem min Ritplatta. Den är min första, en Wacom Bamboo Pen Small. Nu undrar jag hur man kan börja. Min kompis har hjälpt mig att koppla (heter det så?) den till min dator. Jag har provritat på den, men inte så seriöst. Jösses, vad man är ovan! :D Är helt nybörjare. Nu så undrar jag hur man kan börja med den? Hur började ni? Vågar inte rita så mycket på den än. PS. Som vanligt är jag urdålig på att hitta rätt grupp, haha x) Mvh lili3337
Glada hälsningar från lilla mig! 
Bara att börja måla, du lär dig efter ett tag :=
//Nike
Åh, va kul grattis! 😂
Jag minns när jag fick min första Ritplatta. Jag trodde mina bilder skulle automatiskt bli mycket bättre. Men så enkelt var det ju inte, haha!
Det är bara att börja rita, rita och rita. Ju mer du ritar ju bättre och säkrare kommer du att bli. Det räcker med att kladda runt lite. Det behöver bli ett mästerverk utan bara skoja runt. Det är jätte bra för att få in känslan.
Jag ritade faktiskt bättre med datormusen än med min Ritplatta i början. Tills man fick in vanan.
Här va min första bild jag gjorde med min allra första Ritplatta. Väldigt kladdig och "skissig".
Det är bara att börja rita!! ;D Du lär dig, och när du väl vant dig är det din bästa vän!!!! ;D *^*
Din lyckost!! >:P