OT och pladdertråd #7
Ny tråd då förra nått max antal inlägg.
Förra tråden hittar ni här:
https://teckning.ifokus.se/discussion/1561000/pladder-och-babbeltraden-6
Babbla på här om allt mellan himmel och jord.
- Redigerat 2024-05-17 11:47 av [Undertaker]
Vi är tillbaka! Eller ja, jag hade tänkt att äntligen lyckas vara tillbaka på iFokus.
#1: vad roligt!
#2: Vore synd om sajten skulle förbli så tyst.
#3: jo, den har inte varit så aktiv på det senaste.
Dags att klaga lite. Min partner har en urusel PC och då han spelar spel som kräver betydligt högre RAM så använder han min laptop. Nu är problemet att jag ju börjat rita igen, då naturligtvis digitalt, bara för att ställa till det, så i dagsläget vill vi båda gärna använda min laptop om kvällarna. 😅
Då jag inte känner för att sitta i ett ljust rum och redan börjat med något digitalt så får jag nog fortsätta ritandet en annan dag.
#5: 😅
Jag inser att något man tappar bortsett från vanan och säkerheten (och därmed även känslan för Anatomi, proportioner, ljus, etc.) är hastighet. GUD VAD LÅNGSAM JAG HAR BLIVIT.
Men det är bara att öva upp det igen. ;)
#7: om man målat mycket innan så borde det väl gå ganska fort att träna upp det? 🤔
#8: Absolut. Men jag har nu bara ritat två dagar igen. Och totalt sett nog enbart 2-3 timmar. Men så mycket mer hinner jag inte med tyvärr.
#9: förstår 🙂
Lärt mig av tidigare utmaningar jag gjort som varit lite mer "komplexa": Det är bra om jag gör exempel. Så det blir nog till att försöka rita en 53 dagars utmaning på 12 dagar. (Nåväl, förenklade varianter.)
Konstig känsla men jag tror jag sakta börjat hitta „min stil“.
Vad jobbar ni på just nu (inom teckning då)? Själv måste jag nog även börja rita lite enklare saker bara för att rita mer.
Jag har nyligen börjat rita igen efter en lång paus! Men jag påbörjar en massa nytt innan jag gjort klart….
#14: Så kul att du har kommit igång igen! Jag kämpar också med att saker inte blir klara. Oftast just då jag kanske råkar göra lite väl komplexa saker för min nivå… Eller att man tappar lusten.
#13: jag jobbar inte på något speciellt, ritar när jag får lust och det är väl mest kaniner 😁
#16: Fina dock!
#17: tack!
Jag har nog alltid "skisstecknat", men mindre de senaste 10-15 åren. Nu har jag börjat på en akvarellcirkel. Efter nästan tre terminer börjar jag få lite kläm på det här med akvarell, men inser att det är nog tecknare jag egentligen är. Nu gäller det att försöka hitta en kombination av båda
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#19: Låter spännande! Du får gärna dela din resa (och därmed dina konstverk) här. :)
#20 Tack Undertaker. Får jobba på det 😊
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Vi har besök och min Ritplatta (inkl. alla sladdar, etc.) är i gästrummet… Men att flytta allt är jobbigt. Så jag får nog överleva med att rita på min iPad… Även om jag gärna vill bli klar med mitt nya projekt på ritplattan.
Det är så himla svårt att växa på instagram och få beställningar 😭
- Redigerat 2025-08-30 15:53 av [Flodbis]
#24: Jag gillar bara inte att redigera videos men jag antar att det är det bästa sättet att växa, får pröva det mer kanske 😊
- Redigerat 2025-08-30 17:21 av [Flodbis]