t00ts tråd
Tycker väldigt mycket om renderingen på ansiktet.
Vad roligt att du vill dela med dig av din konst! 🥰
- Redigerat 2022-11-11 00:26 av [Tismon]
Fint. 😁👍
Tack ska ni ha, vad snälla ni är 😀
Kunde ha lagt ner mer tid på håret och kläderna känner jag 😄
#3: Äh, ibland orkar man inte. Den blev ju ändå superbra ju 🙂
Fint! Längtar efter att få se mer
#0: Vackert!
Om du vill undvika att behöva rita så många hårstrån men ändå ha ett detaljerat hår kan du måla allt i en färg och sedan lägga till ljusare och mörkare partier med tunna slingor.
#0: vad verklig den blev! Jätte fin 😍😍😍
#4: Tack! Ja, tycker det är lätt att tröttna när man kommit halvvägs :P
#5: Vad roligt :) Tack!
#6 Tack så mycket och tack för tipset :) Det låter som det kan vara lite smidigare och mindre tråkigt, så det ska testas :D
#7 Tack snälla :)
#8: Det är så jag gjort det. Annars får man göra ljust (vitt hår) men det ör inte helt enkelt… Men allt är betydligt roliga en att dra alla hårstrån. Man blir ju nästan galen.
#9: Tycker du lyckats väldigt bra. Har för mig att det finns några guider på YouTube som är väldigt bra på att förklara hur man ska göra det med ögonfransarna.
#10: Har faktiskt testat lite nu och tycker att det funkar rätt bra 👍 Ja, det brukar ju finnas ett antal hårstrån på ett huvud så roligare kan man ha 😁
#11: Tack 😀 Tror jag hittade en väldigt bra guide på Youtube. Blir till att träna vidare på fransarna.
#12: kör du i programm eller gör för hand? Isåfall vilket pogramm (nyfiken)
#13: Jag kör med Photoshop 🙂
#14: ok det blir jättefint ju! Fattar inte hur du gör…….
#15: övning 😉
#16: ?
#17: Om du övar mycket så blir du bättre och till slut kanske du också kan göra sådana bilder 👍
#18: tror du det? Jag övar ju och övar men jag blir inte bättre men jag försöker mer!
#19: ja, men du är ju fortfarande väldigt ung, och många som lägger upp bilder här har tecknat i flera år…
#19: Det tar flera år att komma så långt :)
- Redigerat 2022-11-16 16:20 av [Tismon]
#21: Tror du länkade till fel kommentar. 😉
- Redigerat 2022-11-16 16:19 av [Moon AppleGrey]
#19: Man utvecklas både genom övning men även genom sin omvärld samt åldern och hur ens uppfattning av omvärlden förändras. Därför kan man även göra framsteg utan att rita på ett år eller två. (Även om att öva är effektivare.)
Sedan är det en tidsfråga. t00t och andra som är duktiga lärde sig det inte på en vecka, en månad eller ett år. Det är oftast många år av arbete bakom det hela.
- Redigerat 2022-11-16 16:19 av [Undertaker]
#23: exakt så.
#22: Antagligen hade inte min mobil uppdaterat sig för jag såg inte din kommentar 😂 Kanske uppdaterade sig i ögonblicket jag tryckte svara så blev det fel hahaha
#25: jaja, sådant händer. 🙂
Men kanske kan redigera den då, så att det står rätt?
#26: hehe redan gjort 😉
#27: hade inte gjorts när jag skrev. 😅
Tog tid innan tråden uppdaterades för mig.
#20: och 21 och 23
Jag får kämpa vidare!
Men några av mina teckningar blev jag jättenöjd med! Så det kanske bara är att öva mer?
#30: Så fin!
#31: Tack! :)
Här var det också fina teckningar.😊👍
#34: Åh, tack :)
En liten fågel jag ritat inför en kommande inktober-utmaning. Inte helt nöjd med delar av den, bland annat vingen och stjärtfjädrarna, men lessnade och bestämde att den fick vara klar. Annars kommer jag sitta och peta med den i en evighet och då blir den lämnad ofärdig istället. Fler som har det problemet?
- Redigerat 2025-09-27 08:43 av t00ts
#36:
Ibland har jag nog det problemet. Men känner oftast när teckningen/målningen är färdig "för mig" och går vidare till nästa då.
I alla fall är din teckning på fågeln riktigt bra.😊
#37: Härligt att det är åt det hållet :) Dels blir det lättare att bygga upp en portfölj och dels känns det som att man utvecklas fortare.
Tack förresten :D