Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1365 ggr
Cham
0

Rädda tassarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Som rubriken lyder.. finns det något sätt som jag kan rädda tassarna på räven? Jag vet inte vad som flög i mig när jag ritade dem, jag blev för ofokuserad när jag ritade.. bilden är inte klar men vet inte om jag vill fortsätta på den med tanke på dom hemska tassarna.. 😕

Har det hänt samma sak för er? Och hur rättade ni till det? (om ni ens gjorde det eller sumpade bilden)

Cham
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fortsatt lite på bilden.. det bästa jag kunde göra med tassarna var att mörka till dom..

Cham
0

Nu la jag märke till pälsen uppe vid axeln(?) också är lite fel.. några tips på hur man kan rita päls bättre? Måste påpeka att det är första gången jag ger mig på att rita någorlunda realistiskt djur.

[rumelle]
2

Angående tassarna så hade jag nog ritat dit gräs eller nåt som täckt dem iaf delvis. :)

KallaMigMimmi
0

((danskt tangentbord!) Jag tycker det blev mer realistiskt ner tassarna blev svarta. har du kollat på bilder på revar? mer en den du målat av från. något riktigt bra er att verkligen studera djuret man vill måla

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Zabbio
0

*Leta upp en bild på en räv med mycket mörka drag/teckning så kanske du ser att en mörkare teckning på rätt ställe kan hjälpa din bild :) Som tassarna, rävar har ofta mörka ben.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cham
0

Tack för tipsen alla! Ska se vad jag kan göra :)

Hell
0

#6 Jag tycker det är snyggt att tassarna är sådär mörka, det ser realistiskt ut och passar stilen du tecknar i. Jag skulle inte rita gräs över dom, däremot kanske "tipexa" lite av den tassen längst fram som ser lite stor ut beroende på vad du använder dig av för media. Tycker den ser riktigt bra ut i övrigt, gillar stilen. :)

Lite ex. bilder på rävar: http://naturbilder.biz/fox.html

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr