Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 951 ggr
Sara FE
2

Konstverk efter långt uppehåll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade ett uppehåll i tecknandet på över ett år, på grund av skakande händer, orsakade av medicin. Nu har jag äntligen kommit igång, och jag tycker faktiskt att det går bättre än vad det gjorde innan den påtvingade pausen. Första teckningen var hemsk (söndersliten), jag behövde träna upp finmotoriken och musklerna i fingrarna något innan det släppte.

Har ni haft ett längre uppehåll i tecknandet? Hur kändes det när ni började igen?

Lägg gärna upp exempel före och efter uppehållet!

Här är min senaste teckning efter pausen, den andra färdigställda i ordningen (efter två påbörjade sönderrivna):

Sara FE
1

Här är sista teckningen före uppehållet:

[MikeW]
0

Herregud vad grymma! =D

lili3337
0

Superfina! :)

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Sara FE
0

Tack ska ni ha! :)

[Tilde]
0

Jag hade ett ganska långt uppehåll från och med då jag flyttade till Danmark. Hade nämligen en väldigt jobbig led/muskelvärk i fingrar och handleder (den är fortfarande kvar, men kommer i perioder). Det var jättekul när jag började igen. Började till och med med akvarell som jag inte tidigare hade hållit på med. 🙂

Detta är i början när jag flyttade och fortfarande orkade rita lite:

[Tilde]
0

Detta är efter, när jag började med akvarell:

choiicho
0

Jätte fina bilder!

Jag upplever samma sak. Om man inte ritat på ett tag ritar man oftast bättre än innan. Självklart kan det gå lite fram och tillbaka från bild till bild. Men i det stora hela har man förbättrats. Jag har genom året undrat varför det blir så. Jag tror att under tiden man ritar tömmer man kroppen på diverse fantasi och känslor. Ni vet känslan man får efter man ritat en bild, helt tom och matt i huvudet. Tar man då en paus i några veckor/månader så fyller man upp huvudet med nya saker igen. Man får fler nya minnen, ideer. Men ser mer. När man sen ska gå till 

baka till ritandet har man massor i huvudet att ta i från, så att säga.

Lite klurigt att förklara. 😛

Sara FE
0

#5 Superfint både före och efter. :) Hur långt uppehåll hade du?

#7 Har du några egna exempelbilder före och efter? Vore kul att se!

[Tilde]
0

#8 Tack så mycket! :) Hmm ja du, jag har alltid ritat lite till och från, men det var nog ett par års uppehåll innan jag gjorde blyertsbilden och sen ungefär ett års uppehåll innan jag började med akvarell :)

Sara FE
0

#9 Vi kan nog dra slutsatsen att ett sabbatsår är bra lite då och då. :)

[Tilde]
0

#10 Haha ja det kan nog stämma. 👍