Tjej i blyerts
Jätte fin! Tycker att du fick till allt bra jag.
Allt ser bra ut än så länge tycker jag med :)
Jättefin!
Det enda jag reagerar på är att jag tycker att det ser ut som om pupillen inte sitter riktigt i mitten av irisen.
#3 Jo jag vet, men jag är såklart inte klar med ögonen och ska måla smink och ögonfransar så det ser ut som att bilden är tagen lite uppifrån/hon tittar upp! Om det var så du menade.
Du förstod säkert, annars var det såhär jag menade :)
Hittade en bild av mig där jag sneglar uppåt ganska rejält som får illustrera. Man måste tänka sig att iris och pupill fortsätter under ögonlocket och att pupillen alltid sitter mitt i irisen oavsett hur mycket av "ögat" som syns.
bild 1 - är som jag personligen uppfattar ögonen på din bild. Pupillen, (det svarta) sitter inte i mitten av irisen (det färgade, blå i din bild).
bild 2 - Förtydligande av bild 3
bild 3 - bilden med pupill och iris utritade där de försvinner under ögonlocket. Pupillen sitter mitt i irisen.
Är det färgpennor du ritar med? :D
#5 Tack för förklaringen ^^. Ska absolut tänka på det nästa gång jag ritar ögon, då jag riktigt kan ändra det nu utan att förstöra hela ögonen haha.
Japp vanliga färgpennor hehe :p
Färgpennor är himla kul och mångsidigt!
Hoppas du lägger upp den färdiga bilden sen =)
Kommer nog att bli bra! :) Jag skulle nog inte rita så hårt, utan skissa lösare och sedan fylla i med skuggningar och grejer.
#8 Jag har gjort det, ser nog bara hårt ut :)
Jaha okej då :) Blir kul att se resultatet!
Har ni några tips på hur man målar näsan? Skulle gärna vilja sätta snygga kindben på henne (titta på cara delavigne exempel), hur gör man det på snyggaste sätt?
Från vilket håll kommer ljuset på bilden? Försök studera olika ljuskällor och hur dessa skuggar ansiktet :)
Framifrån ska ljuset komma, jag ska titta på lite bilder! Tack för tipset. :)