Söker animatörer
Hej! Jag söker animatörer till ett projekt jag håller på med. Det är en youtube serie, baserad på "Warriors" böckerna av Erin Hunter. Jag har inga speciella krav på animatörerna, mer än att dem ska tycka att det är roligt att animaera. Jag själv har nyss börjat att animera mer större saker än typ en 5 sekunders-video. Jag är inget pro, men det får ni stå ut med. X3 Vi går efter ett manus, som skrivs av flera personer. Jag själv kommer att vara med att animera, mycket. Vi söker även voice-actors för MÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA personer. Särskilt röster för killar, och äldre tjejer. Animationen är som jag sa baserad på böcker av Erin Hunter. Vi animerar ingen av böckerna, utan manus-författarna har skrivigt en fan-fiction. Det är bra om du tycker om att animera natur, och djur. Speciellt katter. Om du inte gillar att animera, men även vill bidra till projektet, kan du vara voice-actor, background-artist, eller sound-editor. …OBS… Du måste vara hyfsat duktig i engelska, då hela serien kommer att bli på engelska, plus, några Medarbetare kan inte prata svenska. Man får inte heller betalt för att animera. Om ni vill vara med, lämna en kommentar!
Tråden är från 2013 och mest troligen inte längre aktuell. Skulle projektet fortfarande behöva animatörer trots så många år får trådstartaren gärna skapa ny tråd
//admin
Portal Is Love, Portal Is Life.
- Redigerat 2022-05-26 13:01 av [Tismon]
Jag skulle gärna vara med på ett eller annat sätt. :) Jag har dock precis börjat med animationer, så jag klarar kanske inte av att animera något sånt här (än), men jag ställer gärna upp som ex voice-actor. :)
Du kan ställa upp som båda två, om du vill. Om du vill vara voice-actor, berätta om du vill göra en kill eller tjej röst, om du vill göra en gammal eller ung osv… Kul att du villa vara med!
Det hade varit jätteroligt att vara med och animera, men eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet av animation (har typ gjort tre animationer på max tre minuter i hela mitt liv) så tror jag inte riktigt att jag klarar att animera i ett sånt här projekt än. (;
Eftersom jag själv är tjej och har ganska ljus röst så är det nog bäst om jag gör en tjejröst. ;) hyfsat ung ändå, skulle inte klara att göra en "gammal" röst. En ung killröst skulle kanske kunna funka.
jag har rätt mörk kvinnoröst vad jag fått höra ^^;
Låter kul, jag höll på med animering när jag va yngre, men de var ett tag sen och jag använde aldrig något riktigt animerings program, bara PS. Men jag rättså bra koll på vad som måste göras när det gäller att rita upp de och sånt, inte pogrammen dock.
Så jag skulle kunna hjälpa till med bakgrunder, koncept ritningar, allt som inte kräver själva animeringen praktiskt taget. Måste det vara digitalt kan de bli ett problem. Min wacom penna är trasig. Den går att använda, men inte bra, och jag har inte råd att skaffa en ny. Traditionellt kan jag jobba i vilket medie somhelst, pennor, akryl, airbrush(om jag kan hitta den), akvarell osv. som jag sen kan skanna in och redigera lätt för att få det att passa in med den digitala animeringen.
Om det verkligen krävs digitalt så skulle jag nog kunna börja med att rita det traditionellt sen skanna in de och fixa till de i PS så att det ser digitalt ut.
Här är en link till min DA ifall du undrar vad jag kan göra http://wriiist.deviantart.com/gallery/ Har inte gjort något nytt på ett tag med färger (och det jag har lagt upp är mest abstrakt) men om du säger vilken stil du vill ha på det så skulle jag nog kunna göra det.
Kan även hjälpa till med röster. Skulle väl säga att jag har en rättså normal killröst, är 19 år om det hjälper. Pratar bra engelska, har fått höra av kompisar i USA att jag har en väldigt trovärdig amerikansk dialekt.
Nu blev ju det här väldigt långt, men är det nåt annat du undrar är de bara att fråga^^
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#3 I för de första avsnitten är alla unga tjej-röster upptagna, tror jag. Manus-författarna skriver allt i detalj, så det kan hända att det kommer upp ledig en tjej-roll tidigare. Just nu har jag problem med att kontakta dem, men vi ska prata så fort vi kan.
4# Det är bra, vi har lite brist på lite äldre voice-actors. De flesta är 14 eller yngre.
#5 Jag kollade upp din DA, det ser riktigt coolt ut! Det spelar ingen roll om du ritar digitalt, eller traditionellt. Så länge som du kan skanna bilderna är det bra. Det skulle vara underbart om du kunde göra någon kill-röst! Det är JÄTTESVÅRT att hitta äldre killar som vill.
Visst, de e bara att säga till mej vad jag ska göra^^
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
säg bara till så , jag kan editera min egen röst också då jag har audobe
Jag skulle vilja vara med men det kan jag inte :'(
#7 Yay! ^.^
#8 Coolt!
#9 :( Vad synd.
Skulle vilja vara med, älskar att rita, men jag kan nog inte heller :/
Men det ska iaf bli jätte kul att se er serie när den kommer ut! ^^ Har sett vissa videor där folk animerar Warrior Cats.
#11 SSS?
#6 hur ungt menar du? :) jag tror inte att jag kan göra mycket yngre än tolv. ;)
#13 asså typ väldigt unga, typ 4-6 år men även tween/teen unga är upptagna, det finns typ bara vuxen-röster kvar.
Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med röster :)
Jag är 14, snart 15. Vet inte om det är för ungt?
#15 Gud nej! Jag är 12 och både animerar och gör röster. Vad skulle du vilja göra för sorts röst?
Spelar ingen större roll :)
Vilka roller är lediga? (Jag har sett några animationer & jag vet några utav katternas namn i Warriorcats :))
#16 Då detta är fan-historia, så används inga av karaktärerna i original-böckerna. Men vi behöver röster till:
Greyfoot: Grå hane, fader till huvud karaktären. Behöver en vuxen kill-röst.
Brightpaw. Ung tjej röst.
Whitepaw. Ung kill-röst
Mintkit. Väldigt ung tjej-röst.
Dapplekit. Väldigt ung, "stöddig" tjej-röst.
Hayfrost. Vuxen tjej-röst.
Frostkit: Väldigt ung tjej-röst.
Bone: Vuxen tjej-röst.
Jag rapporterar när det kommer fler karaktärer.
Jag kan gärna testa som Brightpaw :)
Och jag kan testa som kanske Dapplekit eller någon annan ung katt, om ni inte hittar någon. För det går ju att göra till rösten också haha :)
Men hur håller vi kontakten med hela teamet?
Via skype eller?
Hur går det?
Um…bra. Jag har fått kontakt med manus skrivarna nu.
Va bra! :)
Men det är bara att höra av dig om du skulle behöva mig som voice-actor!
#21 om du vill vara Brightpaw (Som manusskrivarana hade ändrat name på till Heatpaw) kommer du att vara med i episode 1 och två så långt.
Okej, och det vill jag gärna :)
Jag kanske skulle kunna göra en av de väldigt unga tjejrösterna, men jag skulle föredra att göra en "ung tjejröst". :)
Put
Jag är gärna på som Voiceactor, Hayfrost eller Bone kanske vore något, är även duktig på engelska skriftligt, talande är väl relativt bra.
Skriv en "text" och hur du vill att den ska framföras i ett PM till mig så kan jag testa att säga det så får du själv avgöra vilken jag hade passat till (:
-
Jag skulle aven uppskatta SKISSARE. Som skissare skapar du ett bildmanus. Ett bildmanus ar en serie-verition av manuset. Jag skickar manuset till dig, och du skissar upp en tecknad serie av alla sener. Det gor det lattare for animatorerna att fa en bild av vad de ska animera lite narmare. Ar du intresserad? Du behover inte vara proffetionell, det ska bara vara en skiss. Lamna en kommentar for att fa jobbet! ^.^
Tusstuss, du får gärna skicka en rad till mig också så kan jag spela in min röst. Så kan jag också testa om jag kanske är rätt röst för Heatpaw :)
Skicka i pm då!